Маркетингови агенции обвиниха "Фейсбук" в нечестни бизнес практики и измама
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Facebook умишлено крил повече от година, че броят гледания на видеата в социалната мрежа е изкуствено завишен. Това твърдят маркетингови агенции, които днес заведоха съдебен иск срещу компанията за нечестни бизнес практики и измама.
През 2016 г. Facebook призна на рекламодателите си, че заради програмна грешка броят гледания на видеата в социалната мрежа бил завишен с между 60 и 80%. Според ищците по делото обаче Facebook открил проблема година по-рано и умишлено не предприел нищо, за да привлече по-голям брой рекламодатели и инвеститори.
В съдебния иск дори се твърди, че разминаванията в брояча на Facebook и реалния брой гледания били между 150 и 900%. Междувременно някои от най-големите акционери в компанията поискаха оставката на основателя на социалната мрежа Марк Зукърбърг.
През септември 2016 г. Facebook призна, че за последните две години показателите за броя гледания на видеата са завишени с между 60 и 80%. От компанията обаче заявиха, че ставало дума за техническа грешка и отрекоха тя да е довела до допълнително таксуване на рекламодателите, предава Дарик.
Според съдебния иск, заведен днес от няколко маркетингови агенции, от Facebook знаели за проблема повече от година по-рано и умишлено нито го обявили, нито предприели мерки. По този начин, според ищците, рекламодателите били стимулирани да инвестират повече в реклами в социалната мрежа в сравнение с конкурентните й видео платформи, като например YouTube.