Мая Манолова: Над 34 хиляди души са се обърнали за помощ към омбудсмана през 2017 г.
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
През изминалата 2017 година 34 908 души са се обърнали за помощ и съдействие към институцията. 22 369 са приетите и консултирани граждани в приемната на омбудсмана. Това заяви омбудсманът Мая Манолова на брифинг в Народното събрание за отчет дейността на институцията през 2017 година.
„Днес внесохме в парламента годишния доклад за работата, която сме свършили миналата година. В сравнение с 2016 година броят на жалбите е нараснал с 20%, те са били 12 635, като 12 539 от тях са приключени. По тези жалби са отправени над 1800 препоръки до различните и съответни институции. Всяка втора е изпълнена“, каза още тя.
„Жалбите, които преобладават са срещу монополните дружества - 3060", коментира още Манолова. „Следващите по брой жалби са за защита на социални права на гражданите или неплатени заплати, трудова експлоатация, проблеми с пенсионирането и много други. На трето място са жалбите, свързани с изпълнителното производство, а те са намалели след успешната ни законодателна намеса срещу частните съдебни изпълнители и техните свръхправомощия“, допълни омбудсманът.
„Жалбите, свързани със свръхзадлъжнялостта на българите са се увеличили през 2017 година или 1752. Отчитаме, че все по трудно хората плащат сметките си към банки, фирми за бързи кредити, лизингови компании и други небанкови институции“, каза още Манолова. "Фокусът ни е към тези, които са уязвими, сами, унизени и експлоатирани. Готови сме да застанем и зад всеки друг български гражданин, които има нарушени права", завърши Мая Манолова.