ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
"Когато искаш да си конструктивна опозиция, трябва да участваш в работата на НС. Невинаги се случва това, което ти искаш, аз самият съм бил няколко пъти в опозиция." Това каза пред БНР председателят на НС Михаил Миков. Политическата конфигурация в този парламент е и едно предимство затова, че решенията ще се вземат при необходимо много голямо съгласие, съобщи пресцентърът на БСП.
Криза по отношение на Инспектората на съдебната власт не е възможна, доколкото има в момента действащ главен инспектор. Търсенето на съгласие за избор на нов главен инспектор е част от работата на 42-рото НС. Тази институция, както всички други не търпят вакуум, трябва да има приемственост, заяви Миков и добави, че по-малкото зло е да продължи да изпълнява функциите си до избирането на нов. Миков подчерта, че всяка политическа сила трябва да си направи общите приоритети и да се направи обща декларация, за да се види общото намерение за работа. "Ще е много добре и добър знак за истинска воля за възстановяване авторитета на институциите да се приеме такава декларация. Веднага след сформирането на правителството, а пък и преди това, трябва да се изготвят контактни групи, които да влязат в консултации и да потърсят общите допирни точки между партиите в НС. Ние в Коалиция за България имаме такава нагласа и в скоро време ще се потърсят консултации с другите партии", увери Миков.
По отношение на работата по новия правилник за работата на НС, Миков каза, че идеите идват от очакванията на гражданите за един по-отворен парламент, за един постоянен диалог с гражданското общество.
Не бива един закон да се сменя по 4-5 пъти годишно в зависимост от това какъв казус се е случил, защото това води до нестабилност на законодателството. В предния парламент имахме случай, когато даден закон още не беше приет на второ четене, а вече беше внесено изменение на закона, така не се прави законодателство, категоричен е Миков. Той посочи, че внесените законопроекти от 41-ото НС остават в архива. Новото правителство, депутатите от новия парламент могат да повторят или с корекция могат да направят законодателна инициатива, коментира Миков.
За реформата в сектор "Сигурност" Миков заяви, че законодателството, свързано с преструктурирането на службите с определени промени ще се движи като най-обща реформа за службите за сигурност. "Имам предвид НРС, НСО, устройственият закон. Доста работа се свърши по тези законопроекти и не бива изцяло нови да се правят. Кой знае какво ново няма да може да се реши. Не бива да си поставяме срокове, нека правителството в диалог със службите да погледне текстовете и в разумни срокове – месец, два - три да се свърши работата. Тук обаче има наистина една висока степен на готовност", заяви Миков. Той смята, че трябва да има сериозна реформа към отваряне на системата на МВР за повече отчетност и контрол, преструктуриране вътре в системата, която да я направи по-ефикасна като възможност за действие, по-ефикасна система на правоохранителните органи като основна структура, събираща доказателства, които да издържат в съда. Трябва в МВР ясно да се разграничат полицейските функции и административните функции по оказване на административни услуги.
"Обществените нагласи и очаквания към СДОТО, и лошите натрупани практики очертават необходимост от засилване на гражданския контрол. Трябва да има разкъсване на топлата връзка между оперативен работник и този, който изпълнява техническите функции по събирането на информация. СДОТО трябва да се изведе от МВР", каза още Миков.


