Министър Петя Аврамова с рязък отговор на Христо Маджото за "Автомагистрали": Може да говори каквото си иска. Фактите са съвсем други
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Няма мрежа, която да спре 4000-тонна скална маса. И никой не може да прогнозира къде ще има срутище по цялата републиканска мрежа. Но там, където геолозите са препоръчали, ще бъде направено допълнително укрепване. Това заяви пред Би Ти Ви министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова, коментирайки огромното срутище, блокирало пътя в Искърското дефиле.
"Всяко едно грешно решение може да доведе до свличане на скална маса, което ние с внимателни действия не бива да допускаме. Самото разчистване на скалната маса сигурно ще отнеме няколко дни. По-скоро тези укрепителни дейности, които касаят дългосрочно укрепване, ще бъдат консултирани с експерти, за да можем да се справим максимално ефикасно и бързо", отбеляза още тя.
Министър Аврамова отбеляза още: "АПИ вече е направила проектиране за трайно укрепване на софийската част от пътя. "Разбира се, никой не е предполагал, че може да настъпи такъв огромен срутищен процес. Затова ние правим всичко възможно да укрепим всички скатове в Искърското дефиле".
Аврамова заяви, че срутищните процеси се дължат на обилните валежи, на снеготопенето и на податливата почва на места.
Според министър Аврамова срутищния процес около Рилската света обител ще бъде укрепен с тунел - така че при един евентуален нов свлачищен процес, да бъде запазен пътят и потокът от автомобили.
Тя се усъмни, че срутищата се дължат на незаконна сеч, но отбеляза, че ще бъдат направени проверки в засегнатите места.
Петя Аврамова заяви, че е предложено повишаване контрола върху строителството на пътищата и фирмите, упражняващи надзора върху това строителство: "Това, което ние се стараем, което българското правителство като идея и приоритет има за построяване на магистралния пръстен, вертикалните скоростни отсечки, върви с пълна сила". Тя благодари на всички, ангажирани с това строителство - на "Хемус", като амбицията е 2024 г. хората да пътуват по магистрала до Варна. Важно е отсечката Видин - София да стане факт 2024 г. Проектираме и автомагистрала "Черно море" - Варна - Бургас, така че да имаме затворен магистрален пръстен. Невидимият труд на хората, които подготвят терена, цялата сложна и тромава процедура по отчуждаване на имоти, разрешенията за строеж и реалните строителни дейности - всички са ангажирани по места".
Тв водещата Цветанка Ризова се опита да провокира министър Аврамова, цитирайки "упреците" на мераклията за политическа власт Христо Иванов от ДеБъ, който (като чест гост в студиото) не пропуска да оклевети фирми и изпълнители, работещи по държавни поръчки. В случая става дума за фирма "Автомагистрали".
Ето какво отговори министър Аврамова: "Господин Христо Иванов като политик може да говори каквото си иска. Фактите са съвсем други. Ние сме разпоредили проверка на всички процедури на "Автомагистрали". Това е държавно дружество и може да се проследи цялостната му дейност. "Автомагистрали" участва в обществени поръчки. Сключените договори с това държавно дружество са по Закона за обществените поръчки. Това е европейска директива".
"АПИ упражнява контрол върху изпълнението на договорите на държавната фирма "Автовагистрали" и стриктно следи спазването на клаузите. Нека оставим контролните органи, каквато е Сметната палата да си вършат работата, а средствата, възложени по договор от АПИ, са около 5 млрд. лева. Плаща се за реално изпълнени дейности", заяви Петя Аврамова.


