ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Играчките, създадени за момичета ги отклоняват от науката и инженерството, преди да са достигнали училищна възраст, смята водещ британски изследовател, цитиран от The Guardian.
Дейм Eтин Доналд, професор по експериментална физика в Кеймбриджския университет, казва, че момичешките играчки предразполагат към пасивна игра, вместо към стимулиране на въображението и насърчаване на развитие на креативни способности.
Ученият критикува училищата, че насочват учениците към работни места, които засилват половите стереотипи. Момичетата е по-вероятно да попаднат във фризьорски салон, а момчетата в местния автомобилен сервиз. “Трябва да променим начина, по който мислим за момчетата и момичетата и какво е подходящо за тях в ранните им години. Дали изборът на играчки има значение? Смятам, че има”, отбелязва Доналд по време на речта си при встъпване в длъжност като президент на Британската научна асоциация, предаде "Фокус".
"Налагаме социални концепции чрез стереотипите какви играчки да получават момчетата и момичета от най-ранна възраст. Момичешките играчки обикновено предполагат пасивност - ресане на косата на Барби, например - не въображение или креативност с “Лего”. Доналд, която работи в областта на физиката на биологичните системи, отбелязва, че научните интереси на децата се формират, далеч преди интересите към определни предмети в училище. Професионалното поприще на самата Доналд е пословично с липсата на жени.


