ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Има две големи теми, свързани с автобусните превозвачи и сивия сектор. Едната е свързана с изменение в закона, който да осигури фискализация на всички устройства, което все още не се случва. Втората тема са транспортните схеми в основната си част на общинско ниво, защото там се получават конфликти между преплитането на областната и общинската схема.
Това заяви министърът на транспорта Ивайло Московски преди началото на заседанието на парламентарната транспортна комисия.
Московски заяви, че в Министерството на транспорта ще бъде създаден транспортен квалификационен център. Той посочи, че все още не е решено дали ще се използва вече съществуващ такъв или ще се създава нов.
Московски добави също, че ще има фиксирани 3-4 дати в годината, когато ще се провеждат изпитите за специализирани товари. Там се изисква по-сериозно обучение и не е сериозно всяка седмица да се правят всяка седмица.
Веднъж в месеца Московски ще изисква и доклад върху мониторинг за камерите за наблюдение за шофьорските изпити. Всеки текущ месец ще се проверяват в произволно избран район в страната всички проведени изпити. Ще се съхраняват и на сървър.
Московски обясни, че се обсъжда концепцията за Закон за браншова транспортна камара. Стане ли факт тя ще се извадят регистрационните и лицензионни режими, ще бъдат извадени от министерството и ще се администрират от браншовата камара.
Московски заяви и че контролните органи в Автомобилна администрация взимат най-ниски заплати от всички контролиращи органи в страната - 480 лв. е заплатата на инспекторите на пътя. Той посочи, че са били десетки предложенията към Министерство на финансите поне 20% от събираните суми от актове да се връщат в агенцията и да се направи система за бонус, или да се потърси начин за стимулиране на тези инспектори, защото в противен случай се създава предпоставка за корупция.


