ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Очаква се 29% от българите да платят онлайн подаръците и почивките си за Коледа и Нова година, сочи проучване на един от големите картови оператори у нас.
Според проучването 40% от потребителите пазаруват онлайн по няколко пъти месечно. Това е ръст от 7 на сто спрямо резултатите от подобно изследване преди година.
Подобни са и данните на националната статистика. Тя отчита ръст на поръчките по интернет с 6,6% през октомври спрямо същия месец 2015 г.
Традиционно най-голям дял при онлайн пазаруването се пада на дрехите и обувките – 64%, което е ръст с 4% спрямо миналата година. Следват почивките с 40%, технологичните продукти - с 39%, и книгите - с 21%, като при тях за година има ръст от 5%.
Данните сочат, че жените купуват онлайн повече книги, а при мъжете водеща е техниката. Също така силният пол обича да купува самолетни билети предимно онлайн, при жените това се отнася за почивките, битовите услуги, дрехите и обувките.
Големият проблем за интернет търговците по празниците е невъзможността куриерските фирми да смогнат с доставките. Затова и в минали сезони често се случваше подаръкът за Коледа да пристигне чак след Нова година. Това обаче се регулира и вече няма големи забавяния.
Традиционно най-продаваната стока при техниката по Коледа и Нова година са телевизорите. Мнозина използват празниците да си направят семеен подарък с по-голям и хубав LCD телевизор.
Скачат продажбите за Коледа и на смартфони и всякакви джаджи за тях. От година на сериозен интерес се радват и дроновете, и ховърбордовете. Сред другите стоки, които имат добри продажби по празниците, са игрови конзоли, всякакви игри и екшън камерите.
Интересно е, че при бялата техника много скачат продажбите на миялни машини за празниците.


