Нова информация за спорни психологически експерименти във "Фейсбук" притесни специалисти
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Нови разкрития за психологически експерименти, на които „Фейсбук” подлага потребителите си, отново предизвикаха недоволството на експерти.
Разследване на технологичното издание „Дъ Информейшън” (The Information) разкрива, че разработчиците на социалната мрежа умишлено са прекъсвали достъпа до приложението за мобилните устройства с „Андроид” за дълги периоди от време. Целта е да се установи в какъв момент потребителите ще се откажат да влизат във „Фейсбук”. Този момент обаче изобщо не се появява като хората използвали уеб версията и в нито един момент не са спрели да се връщат, обобщават от изданието, като цитират свой източник в компанията. Това от своя страна е поредното доказателство, че „Фейсбук” вече е неотменима част от ежедневието.
Целта е да се установи ефекта върху потребителите от евентуален конфликт с друг технологичен гигант и конкурент – „Гугъл”. В теоретичен сценарий компанията, която притежава „Андроид”, може да блокира достъпа до приложението на „Фейсбук”.
Тестовете са направени преди няколко години, но информацията за тях събуди предишни критики към компанията на Марк Зукърбург, припомня „Гардиън”. През 2014г. беше разкрито, че „Фейсбук” експериментира с емоционалните състояния на потребителите. Компанията в последствие се извини за опитите, при които позитивното или негативно съдържание в потока от информация на всеки потребител е било увеличавано с цел да се установи по реакциите му дали самият той става щастлив или тъжен от това.
„Потребителите изобщо не разбират за тези експерименти. Дори да разберат те не спират да ползват социалната мрежа, защото няма равна на „Фейсбук” услуга на пазара. Това налага морален императив на компанията да бъде честна с ползвателите”, заявява Кейси Нютън, автор в друго технологично издание – „Дъ Върдж” (The Verge).
Към този момент от „Фейсбук” отказват да коментират новите информации за психологически експерименти.


