НОВИ РАЗКРИТИЯ ОТ ХИТРИНО! След взрива вторият машинист задействал спирачките на вагоните ръчно, обходил сам цялата композиция
Лъчезар Петков направил това с риск за живота си, но блокирал задната част на композицията да тръгне на собствен ход
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Незаключена входна стрелка и висока скорост на влака са най-вероятните причини за катастрофата на гара Хитрино, която отне живота на 7 души и причини наранявания на други 26. Такъв извод се съдържа в доклад на агенти на ДАНС, работили на местопроизшествието, който е депозиран в секретното деловодство на Шуменския окръжен съд, съобщава шмокобг.
Както е известно, първият машинист на влака Димитър Михнев бе оставен в ареста от магистратите, а вторият машинист Лъчезар Петков бе освободен.
След края на съдебното заседание стана ясно, че след взрива вторият машинист е задействал спирачките на вагоните ръчно, като за целта е обходил сам цялата композиция. Лъчезар Петков направил това с риск за живота си, но спрял задните вагони да не тръгнат на собствен ход назад.
„За мен той не е виновен, а е герой“, каза пред журналисти пред сградата на съда бъдещият зет на Петков, който заедно с дъщерята на железничаря изчака решението на съда.
„След катастрофата и взрива Петков с риск за живота си минал през цялата композиция до последния вагон, за да задейства ръчните спирачки и да не тръгне композицията по обратния наклон. След това е подлагал камъни и под колелата на машината“, каза бъдещият зет на Петков.