НОВИ ХИПОТЕЗИ: Загуба на ориентация, избухване на двигателя или рискова маневра довели до падането на "Миг-29" край Шабла

ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Нощно време в морски условия е твърде вероятно пилотът на изтребителя, който падна в Черно море, да загуби ориентация. Това коментира пред Би Ти Ви авиоекспертът Ангел Борисов. По думите му това не е нещо, което се случва изключително рядко.
Той коментира още, че военните учения са коренно различни от гражданската авиация. Зависи от запаса гориво колко навътре в морето ще навлезе машината.
Относно техниката, с която разполагаме, Борисов коментира, че е възможно някои от двигателите на изтребителите да са с по-стар ресурс, но въпреки това те ежедневно се контролират технически.
„Не би трябвало да се допусне такъв отказ на двигателя, който да доведе до фатален край. Разбира се има откази, които не могат да се предвидят. При определени обороти със сложни маневри е възможно да се получи префорсиране и двигателят да избухне“, поясни авиоекспертът.
„Пилотът в стремежа си да изпълни точно задачата, която му е поставена, той може да предприеме рискова маневра. Може да получи срив самолетът, зависи с какъв ъгъл на атаката ще подходи. Той не трябва да изпълнява задачи, които са невъзможни за самолета“, обясни Борисов.