ОЛЯХА СЕ: Министерството на туризма се забърка в нов скандал, докато бизнес и туроператори работят въпреки държавата
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Изключваме факта, че скоро има избори, но да си кмет на община, която живее от туризъм и да предприемеш такива действия в сезон, в който българският туризъм е пострадал страшно много, е абсолютно недопустимо поведение. Това каза председателят на Българската асоциация на заведенията Ричард Алибегов по повод скандала с принудителното премахване на обекти от къмпинг "Якото място“ в Царево.
Той посочи, че министърът на туризма не е взел никакво отношение по случая.
"Всичко, свързано с туризъм – зимен, летен, селски, къмпингарски, планински, СПА, какъвто и да е той, е в ресора на Министерството на туризма. Това е бягство от отговорност. Министърът трябва веднага да се обади на кмета и тези акции да се прекратят до 15 септември, тогава да се седне на масата и да се види кой крив, кой прав и какво може да се изглади“, обясни Алибегов пред "Фокус“.
“Затова искахме да имаме министър на туризма, който е от туристическия бранш и който като се случи такова нещо, още на първия ден ще вдигне телефона и ще потуши този скандал и той въобще да не стига до медиите, защото това е важното – скандалите да си ги решаваме вътре и те да не стигат до медиите, защото външните туроператори, хората, които искат да посетят България, се информират се какво се случва. И като видят в последните два месеца само скандали – най-скъпо, най-некачествена храна, най-некачествена услуга, повярвайте, няма да си пратят клиентите тук. Сами си го правим“, коментира още той.
По думите му, хотелиерският, ресторантьорският бизнес и туроператорите работят въпреки държавата и полагат всички усилия да направят сезона все пак успешен.
"Сезонът е изключително труден. Започна с черна PR кампания за Черноморието – знаете за въпросния язовир в Украйна, близостта на самата война. Бизнесът беше тежко ударен от COVID, не може да се съвземе за една година. Всъщност 2023 г. е първата година, в която работим без рестрикции.
Мисля, че бизнесът се справя добре, въпреки липсата на държавна политика в туризма. Няма никаква реклама, няма средства за инвестиции, в Плана за възстановяване и устойчивост не съществува думата "туризъм“. Ние имаме 12 милиона на разположение за реклама на туризма, на марката "България“, заяви още председателят на БАЗ за пречките пред родния бизнес, създадени от държавата и туристическото министерство.


