Омбудсманът пита МОН за „зелени коридори“ за деца със специални потребности
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
В писмо до образователното министерство омбудсманът Диана Ковачева обръща внимание на нуждата от „зелени коридори“ за децата със специални образователни потребности и особено тези от аутистичния спектър, които да могат да посещават парковете или детските площадки в определени часове, при спазване на всички мерки за лична безопасност.
Тя се позовава на десетки жалби от родители и близки на такива деца, които подчертават, че затварянето им у дома се отразява на тяхното психично състояние и води до регрес в знанията и уменията им.
Тези деца страдат най-много от изолацията
В сигналите си родителите посочват, че в ситуацията на извънредни мерки и физическо ограничаване на движението, най-много страдат децата с увреждания, с образователни затруднения и поведенчески проблеми, пише Диана Ковачева в писмото си до министъра на образованието Красимир Вълчев.
„Голяма част от тези деца са свикнали с ежедневните рутинни занимания, като посещение на социални услуги в общността, рехабилитация и работа с ресурсните учители. Сега обаче те са затворени в домовете си, като това се отразява на тяхното психично състояние и води до регрес в знанията и уменията, които са изградили“, посочва омбудсманът.
В жалбите си до омбудсмана родителите настояват да бъдат предприети специални мерки за физическата активност на децата на открито, което особено при децата от аутистичния спектър ще помогне за овладяване на агресивни прояви и за намаляване на нервното напрежение. Предлагат се мерки за създаване на „детски зелени коридори“, като в определени часове децата да могат да посещават парковете или детските площадки, при спазване на всички мерки за лична безопасност, което намирам за разумно по отношение на съхраняване на детската психика и здраве.


