ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Почти всички чуждестранни компании, кандидати за строителството на лотове 3.1 и 3.3 от автомагистрала „Струма“ са отстранение на етап предварителен подбор от Националната компания стратегически инфраструктурни проекти, пише в днешния си брой в. Капитал Daily.
В резултат на решението, в края на 2014 г. три от компаниите са подали жалби в Комисията за защита на конкуренцията, а това може да се случи и пред ВАС, което ще проточи с месеци процедурите по проекта.
От 13 кандидати за лот 3.1 – Благоевград – Крупник, са отстранени 6, всички от тях чуждестранни или с водещ чуждестранен партньор. От одобрените седем, само един кандидат е чуждестранен и без водещ български партньор.
За лот 3.3 – Кресна – Сандански са отстранени 5 от 9 кандидати –всички от тях чуждестранни. Три от допуснатите обединения са български или с водещ български партньор.
Прави впечатление, че допуснати до участие за компании, които често печелят мащабни обществени поръчки в различни аспекти на инфраструктурното строителство. Като основен мотив за отстраняване се използва несъответствието на с изискванията за квалификация на ръководните кадри по проекта. Така например австрийският строителен гигант Strabag е отстранен, защото не е доказал по безспорен начин, че предложените за ръководители на проекта са управлявали строителството на две магистрални или отсечки от първи клас.
Двете отсечки са преди и след планирания мащабен тунел (лот 3.2), част от последния етап от строителството на магистралата, която трябва да бъде завършена в рамките на настоящия програмен период 2014-2020 г. (2022 г. по правилото n+2).Стойността на двата търга се оценява на около 350 млн. лв. Целият проект за лот 3 на „Струма“ се очаква да използва почти всички средства, отредени за пътно строителство в ОП „Транспорт“.


