ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Пътниците в градския транспорт в Пловдив често се жалват, че шофьори масово подминават спирките като малка гара. Това се случва дори когато там има чакащи, в резултат на което хората трябва да разчитат на следващия автобус, губейки още 15-20 минути, а понякога и повече.
"На 26 март, около 12:40 часа, на спирката пред хотел "Санкт Петербург" шофьорът на автобус с номер 32 31 по линия №99 отказа да отвори вратата, за да се кача. Забелязах, че този автобус беше спрял със затворени врати, но не потегляше. След като се приближих и видях, че вътре има пътници, стигнах до средната врата, помахах и дори почуках на прозореца. Кондукторът ме видя и каза нещо на водача, но вместо да отвори вратата, автобусът потегли”, описва пред "Марица" неприятната ситуация жената.
Според пътничката, това не се случва за първи път, затова би трябвало работата на превозвачите да се отчита и според културата на обслужването, а не само на километър пробег.
"Напразното търкаляне на гуми създава излишно вредни прахови частици във въздуха, който дишаме”, твърди Драголова.
"Безкомпромисен съм и наказвам недисциплинираните шофьори, въпреки че има недостиг на кадри. Постоянно предупреждаваме водачите да бъдат внимателни спрямо пътниците и да спазват правилата”, каза управителят на фирма "Хеброс бус” инж. Веселин Дошков.
Други превозвачи в Пловдив пък твърдят, че заради липсата на достатъчно шофьори няма как да се преборят с тези нарушения на договорите с община Пловдив.
Ако направиш забележка и го санкционираш, хвърля заявление за напускане, споделят шефовете на транспортните фирми. Но допълват, че има и много дисциплинирани шофьори, които спазват стриктно утвърдените правила. Едно от тях е задължителното спиране на спирката дори в случаите, когато няма пътници за слизане и качване.
В договорите за обслужване на линиите е записано, че за този род нарушение се налага глоба от 300 лева.


