Последвайте ни в Google News Showcase
Влакът от Пловдив за София да изпълнява ролята на градска железница на столицата, обмисля Столична община. Главният архитект Здравко Здравков обясни, че за целта влаковете, които пристигат в София от югоизточните направления, ще продължават до жп гара Обеля. Построяването й е част от проект на НКЖИ по направление София Волуяк.
Сега влаковете от Пловдив спират на гара Искър и Подуене пред Централна гара. Няма защо хората да слизат на Централна гара и оттам да се придвижват до Обеля с метро и автобуси, обясни Здравков.
Влаковете от Перник пък ще бъдат свързани с метрото от лъч № 3 на Горна баня.
Разширения на метролъчовете в средносрочен план вече са обсъдени с шефа на Метрополитен, така че ОП "Софпроект - ОГП" да направи промени в Общия устройствен план там, където е необходимо.
Първото предложение е за продължение на метрото от МС "Бизнес парк София" на бул. "Александър Малинов" с дължина 1.9 км и две метростанции към ИКЕА. Единият от входовете на втората станция ще е между ИКЕА и "Ринг Мол", там, където следва да слезе Симеоновският лифт. Второто трасе представлява продължение на метрото по "Царица Йоанна" към околовръстното между люлинските микрорайони 2 и 3. Предвиждат се 2 нови метростанции, като втората опира до Околовръстното, където ще има жп спирка за линията София – Волуяк – Кюстендил. Третото предложение е отклонение след "Орлов мост" към Слатина и бул. "Цариградско шосе" до The Mall. Линията ще има 7 метростанции, първата спирка ще е на "Ситняково", следват зала "Фестивална", ВТУ "Тодор Каблешков", на ул. "Асен Йорданов" и ул. "Шипченски прохад", пред зала "Арена Армеец", при "София Тех Парк" и на бул. "Цариградско шосе" при The Mall.
Според арх. Здравков люлинското разширение е най-важно, заради бизнес зоната в Божурище.
Обсъждат се и други варианта - разширение към Студентски град, към Околовръстното след мол Парадайс и от трети метролъч към "Бъкстон".
Засега обаче пари за финансирането на проектите не са осигурени.