САМО В ПИК: Ето разкритията на Джамбазки и Каролев за митническото споразумение, което заплашва "Фолксваген" с многомилиардни глоби, ако отидат в Турция

Икономика

САМО В ПИК: Ето разкритията на Джамбазки и Каролев за митническото споразумение, което заплашва "Фолксваген" с многомилиардни глоби, ако отидат в Турция

63189
на 16.09.2019
САМО В ПИК: Ето разкритията на Джамбазки и Каролев за митническото споразумение, което заплашва Фолксваген с многомилиардни глоби, ако отидат в Турция

Тук можеш да откриеш игрите на efbet, в които се крие Extra Bonus (18+)

Истинска бомба хвърлиха Ангел Джамбазки и Владимир Каролев през последните дни, разкривайки клаузи в митническото споразумение между Европейския съюз и Турция. Според евродепутата и икономиста, турската държавна помощ ще наруши договореностите и това може да доведе до много сериозни последствия за немския концерн и свободната търговия между ЕС и южната ни съседка.

препоръчано

Става въпрос за член 34 от митническото споразумение, който буквално прекопира член 107 от TFEU, регулиращ държавните помощи в Европейския Съюз.

Владимир Каролев обръща внимание, че тук се регулира само видът и режимите на държавната помощ, но не и праговете. В ЕС те се определят с 6 годишни насоки, но препратките към „правните достижения“ и „правото на ЕС“ като например в член 44 вероятно реферират именно към тях:

Нарушаването на митническото споразумение не стартира автоматично наказателна процедура срещу Турция и "Фолксваген", което подчертава отговорността на българските евродепутати, комисаря Мария Габриел както, новоизбрания шеф на ЕК Урсула фон дер Лайен и ключовата фигура по конкуренцията – Маргрете Вестагер. При съмнения за непозволена държавна помощ, вероятно Вестагер трябва да активира преглед от Съвета за Асоциация и ако съмненията се потвърдят, следва засега неясна процедура по глоби, санкции и наказания.

Според Владимир Каролев, Вестагер със сигурност ще се опита да глоби "Фолксваген" по подобие на акциите й срещу технологичните гиганти Гуугъл и Амазон. Като европейска компания, върху VW ще се окаже натиск да върне непозволената държавна помощ в размер на стотици милиони евро и части от митническото споразумение ще бъдат замразени. Това може да доведе до налагане на мита върху аутомотив компоненти и цели автомобили, произведени в Турция, което ще обезсмисли не само инвестицията на VW, но и тези на Форд, Хонда, Рено и Мерцедес в южната ни съседка.

В своя позиция разпространена днес, евродепутатът Ангел Джамбазки директно призовава Европейската комисия да не допуска Фолксваген да инвестира в Турция, тъй като това е неморално и поредна проява на двойни стандарти спрямо страни като България. Според Джамбазки, Резолюция на ЕП за напредъка на Турция по присъединяването към ЕС е констатирал огромни проблеми и препоръчва замразяване на Инструмента за предприсъединителна помощ.

По информация на ПИК, сериозни въпроси към Европейската комисия по тази тема ще бъдат повдигнати и от евродепутата Андрей Ковачев. В групата на БСП също текат дебати дали и как червените представители да вземат отношение. Макар позицията на соц партията да е в подкрепа на националните усилия за привличане на гигантския завод, хората на Сергей Станишев се намират в деликатна ситуация, тъй като соц-премиерът на провинция Долна Саксония има златна акция във "Фолксваген" и досега неколкократно е защитил Турция като потенциална дестинация за инвестиция.

Според социалиста Щефан Вайл, базирането на завода в Турция ще е подкрепа за демокрацията и инакомислещите хора в южната ни съседка. Изказването му беше остро атакувано от Росен Плевнелиев, а седмици по-късно и кабинетът на президента Ердоган обяви, че инвестицията на "Фолксваген" е от важно политическо значение за Турция. Последното директно опроверга напъните на Вайл да рамкира бизнеса с Ердоган като продиктуван от чисто икономически интереси.

Агенция ПИК напомня, че от началото на месец май започна последната фаза от конкурентната процедура за избор на локация за втория най-голям завод на "Фолксваген" в света. По информация на немски медии, потвърдена от наш ключов източник в САЩ, на финала са няколко потенциални локации в близост до Измир и Кремиковци в София. Размерът на инвестицията е около 1.5 милиарда евро като още толкова се очаква да бъдат вложени в съпътстваща инфраструктура като в тази сума не включваме инвестициите в няколко доставчици от първо ниво, които трябва да бъдат изградени в съседство на завода на VW.

Турция дръпна пред България между януари и май, което доведе и до редица международни публикации, че VW са готови да обявят решението си в полза на Измир до седмици. Последва активизация на премиера Борисов и Росен Плевнелиев, които обявиха проекта за приоритетен и декларираха намерение за подобряване на българското предложение. В телевизионно интервю, Плевнелиев дори изказа мнение, че новата българска оферта ще е по-добра от турската.

Въпреки това, въпросите на агенция ПИК до Министерски съвет дали офертата е изпратена остават без отговор вече трета седмица, което буди притеснения у нас за лоша организация и отново забавена реакция от българска страна. 

Следвайте ПИК в Телеграм и Туитър

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК: Вижте ексклузивния хороскоп на Алена за 19 март САМО В ПИК: Вижте ексклузивния хороскоп на Алена за 19 март
ПИК TV x
ПРЕДПОСЛЕДНО В ПИК! Няма да има кабинет ПРЕДПОСЛЕДНО В ПИК! Няма да има кабинет
ново
Днес: 73
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК