Скандална схема! "Близу" съвсем изнагляха! Начисляват автоматично пари за спортен канал

Региони

Скандална схема! "Близу" съвсем изнагляха! Начисляват автоматично пари за спортен канал

84990
на 08.03.2017
Скандална схема! Близу съвсем изнагляха! Начисляват автоматично пари за спортен канал
Автор:   ПИК

Последвайте ни в Google News Showcase

Представяте ли си някой да почука на вратата ви, да ви връчи някаква стока (без да сте я поръчвали), да ви съобщи, че е безплатна, и след това да получите sms, че от следващия месец ще продължите да получавате въпросната стока, но вече срещу заплащане, и ако искате да се откажете от нея, трябва и вие да пуснете sms с текст "Стоп" и ЕГН-то си?... Мислите, че е невъзможно? Грешите! Не само че е възможно, но направо си се случва - днес и сега. Оказва се, че телекомуникационният оператор Близу действа точно така, коментира "Трафик Нюз".

препоръчано

Вчера много пловдивчани получиха странен sms. От него стана ясно, че Близу изисква от клиентите, които са абонирани за предоставяната от тях услуга кабелна телевизия, изрично да се откажат от новите спортни канали, или ще плащат допълнително по 1.99 лв. на месец. Компанията не иска одобрение от страна на клиентите да им начисли новата услуга, а им предлага възможност да се откажат впоследствие от нея със sms. 

Потресаващият sms, който компанията изпраща до своите абонати, гласи следното: Blizoo: Gledaite Mtel Sport bezplatno do 31.03! Sled tova polzvaneto prodalzhava sreshtu 1,99lv/mes. Za otkaz otgovorete sas SMS s tekst STOP i Vasheto EGN.

Няма не искам! Какво като въобще нямате и хабер от въпросните спортни канали - нито сте ги искали, нито са ви необходими, нито сте давали съгласието си да ви ги пускат безплатно, а още по-малко платно! Но това очевидно за Близу няма никакво значение. Те се грижат за спортната ви култура. А ако случайно все пак не желаете да сте толкова информирани спортно, тогава си дайте ЕГН-то, за да откажете нещо, което всъщност не сте поръчвали.

Напомняме на въпросната компания, че в Закона за защита на потребителите ясно се забраняват доставките на стоки и предоставянето на услуги на потребител срещу заплащане, без искане от негова страна. Как въобще е възможно автоматичното включване на платена услуга? И не се ли смята това за нелоялна практика? И ЕГН-то ви не са ли лични данни, които не е желателно да пускате наляво и надясно, и то с sms?

Очакваме становището на Комисията за защита на потребителите и нейния официален коментар!

Следвайте ПИК в Телеграм и Туитър

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за първия ден на май - възможни непредвидени разходи за Скорпионите, новина ще изнерви Стрелците САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за първия ден на май - възможни непредвидени разходи за Скорпионите, новина ще изнерви Стрелците
ПИК TV x
САМО В ПИК TV! Нинова разкри целите на БСП - защо Григорова и Йончева предадоха партията (ВИДЕО) САМО В ПИК TV! Нинова разкри целите на БСП - защо Григорова и Йончева предадоха партията (ВИДЕО)
ново
Днес: 100
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК