BG EN

След коледната треска: Какво правят потребители с нежеланите подаръци, които са получили

Животът днес

След коледната треска: Какво правят потребители с нежеланите подаръци, които са получили

5351
на 11.01.2020
След коледната треска: Какво правят потребители с нежеланите подаръци, които са получили
Автор:   ПИК

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

акви са правата ни при пазаруване и връщане на стоки и какво да правят потребителите с нежеланите подаръци, които са получили по празниците? Това коментира Димитър Маргаритов председател на Комисията за защита на потребителите пред БТВ.

препоръчано

„Около празниците имахаме и продългжаваме да получаваме доста жалби и сигнали – коментира Маргаритов. -  И писмени сигнали и обаждания има. Около 450 от Коледните дни до първите дни след Нова година. Не са малко, но очакваме жалбите да продължат до края на месеца. Хората стават все по-активни и реагират бързо на проблеми. Не става дума само за засягане на материалния интерес. Потречбителите явно не обичат да бъдат лъгани. Това дава отражение и върху поведението на търговците, които се вижда, че са респектирани. Те реагират и опитват да компенсират клиентите си по някакъв начин.

По телефон може да се получи консултация как да се оформи жалбата, какви документи да се приложат. След това жалбата може да се пусне и на пощата ни, по електронен път. Най-често проблемите около празниците са свързани с телекомуникационни устройства, облекла и детски играчки. Това е Топ 3 по отношение на проблеми със стоки принципно. Основните жалби за пазаруване по интернет са свързани с опитите на потребителите да върнат нещо, което не са харесали. В онлайн-пазаруването проблема е забавена доставка, невъзстановени пари и сгрешена поръчка.

Наистина това са неприятни проблеми, особенно когато става дума за празници. Тук търговците се санкционират за нелоялни практики, тъй като те не са спазили срокове.

Отговорността се носи от търгтовеца. Той носи отговорност и за отстраняването на дефекта. Често има оплаквания, че клиента е насочен към сервизи или техници, но отговорността носи търговеца. Наблюдаваме, че напоследък търговците все по-често опитват да предагат компеснации – замяна или отстъпки.

След подаденото оплакване и ако държите да си получите парите, в 14-дневен срок търговецът е длъжен да върне парите по начина, по който ги е получил, след като сте върнали продукта. Истината е, че при онлайн пазаруването можем да върнем продукта и без да има дефект, ако не ни е харесала, ако е нещо по-различно от това, което сме искали. Хората трябва да са наясно, че правилата за връщане важат и когато има разни кампании с отстъпки и намаления. Обикновено споровете са, че дефекта е заради ползването на стоката не по предназначение. Такъв спор се решава от нас след проверки. Хората са наясно колко е важно да се търси диалога при такива проблеми и сближаване на позициите. Иначе се стига до съд и не се знае кога ще се стигне до решение, а накрая една от страните остава неудволетворена”.

Димитър Маргаритов разясни, че едно от най-симптоматичните нарушения по празниците е разликта между обявените и платените цени.

„Някои от търговците се опитват да се оправдаят, че не са си коригирали софтуерните програми – каза Маргаритов. - Не трябва да пропускаме да следим дали това, което сме видели на етиката и това, което е таксувано дали е едно и също. Да пазим също касовите бележки за да предявим бързо правата си при проблем”.

 

 

 

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК! Топ хороскопът на Алена за първата събота на декември: Овенът да се готви за никулденски купон, но да пази здравето си. Лъвът да не харчи излишно САМО В ПИК! Топ хороскопът на Алена за първата събота на декември: Овенът да се готви за никулденски купон, но да пази здравето си. Лъвът да не харчи излишно
ПИК TV x
Проф. Рачев С ШОК ПРОГНОЗА пред ПИК TV: Никулден идва с пролетни температури, а после... (ВИДЕО) Проф. Рачев С ШОК ПРОГНОЗА пред ПИК TV: Никулден идва с пролетни температури, а после... (ВИДЕО)
ново
Днес: 21
горещо
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК