ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
В годините на т. нар. демокрация БДЖ вече веднъж го сцепиха на две. Сега чувам, че отново ще сливат превозвача и инфраструктурата. Честно да ви кажа, въобще не ми пука колко ще са жп компаниите и как ще се казват. Важно ми е влакът да ми идва навреме, да е евтин, чист и топъл.
И понеже съм стар и помня много, знам, че докато и пътническите, и товарните превози бяха БДЖ, всичко си беше наред с влаковете. Товарните печелеха много, защото возеха суровини и материали за заводите, а оттам извозваха готова продукция. Композиции сновяха непрекъснато и до фериботите Варна – Иличовск. Пътници пък имаше и за фабриките, и за курортите. Отвсякъде и от всичко се печелеше. Където нямаше печалба, се прехвърляха пари от печеливши дейности под формата на дотации.
А после какво – само по време на югоембаргото и докато Иван Костов беше на власт, някъде изчезнаха 2500 жп цистерни. И никой не потърси нито тях, нито отговорност от някого. От тия реформи сега ни пътническите, ни товарните ни влакове са като за пред света. Гаврата с БДЖ продължава.
Йордан ДИШЛИЕВ, Силистра


