ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Вече две години община Варна събира т. нар. алтернативен данък от таксиметровите шофьори, а не предприема нищо за създаване на конкурентна среда и облекчаване условията за работа им и ползването на таксита от клиентите". Това посочва в официалното становище относно състоянието на таксиметровите стоянки в морски град шефът на синдиката Димчо Иванов
„Една голяма част от одобрените пиаци не се поддържат и не функционират, а други се закриват или се ограничава броя на местата за спиране“. Има места в града, определени за таксита, където липсва пътникопоток или те постоянно са заети от други автомобили, пише в. "Монитор".
Липсата на места за такси стоянка принуждават шофьорите да обикалят из града, което води до нерантабилност, задръствания и допълнително замърсяване на въздуха. Това принуждава клиентите да спират таксита на неразрешени места, което често води до санкции за водачите и затруднение за движението в натоварения градски трафик.
Настояваме одобряването на стоянки за такситата във Варна да става съвместно с представители на таксиметровия бранш, на места със засилен пътникопоток, както и на автобусните спирки, като се обозначи поне по едно такова място там, където има такава възможност.
Знакът ,,Такси” на специализираните стоянки да бъде придружен със знак В27, забраняващ престоят и паркирането на други автомобили, заедно с маркировка с начупена линия по чл. 65. Тази маркировка и символа „ВUS“, която обозначава спирка от редовните линии за обществен превоз на пътници да бъде съчетана и с „TАХI“ - място, предназначено за престой на таксиметрови превозни средства.
Нарушителите да бъдат санкционирани и колите премествани принудително. Искаме създаване на нормални условия за работа“, пише още Димчо Иванов в становището на синдикат „Авто‘94“. Той посочва и закритите местостоянки за таксита в града, като изброява местата им и е категоричен, че „Ако продължават тази пагубна политика срещу бранша, скоро ще има протести!“


