ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Има три основни версии за катастрофата на руския самолет в Сирия, съобщава “Взгляд“, цитирани от Фокус.
В Хмеймим е бардак, разграден двор, летците се сменят през три месеца. Така оценяват ситуацията в смесения авиополк в руската военна база, казват опитни летци. Слаба квалификация на екипажа и човешка грешка остават основните версии за катастрофата, макар и да не се изключва внезапно настъпило рядко природно явление.
В сряда в руски издания се тиражира версията, че представители на „Джейш ал Ислам“ – военна групировка в Сирия, се е похвалила, че е свалила руски самолет с картечен огън, когато е бил на 100 метра от земята. Доказателства за тази версия обаче засега няма. Освен това на подобно изявлени не може да се вярва, тъй като групировката е съсредоточена в Източна Гута, а в провинция Идлиб, където е станал инцидента, няма нейни представители.
Първата версия е трудно предсказуемо природно явление- внезапен вертикален порив на вятъра. Такова природно явление поставя пилотите в много сложна за управление на самолета ситуация, при която често летците действат обратно на това, което е правилно поради неадекватно усещане за разстоянието от самолета до земята. Според очевидци самолетът е заходил за кацане с крен (б.р. наклон на борда настрани). Подобно природно явление не може да се прогнозира.
Втората версия е техническа повреда. Това е и първата версия, с която излиза Министерство на отбраната на Русия. Самолетът е проверен преди полета, макар че е кацал на друго летище – Кувейрас, където обаче не е гасил двигателите. Не се изключва проблем с един от двигателите и ако това се комбинирало със сложни атмосферни условия и вертикален вятър би могло да доведе до катастрофа.
Третата версия е човешка грешка на екипажа. Според генерал–лейтенант Валерий Горбенко, който коментира за изданието, че подготовката на летците след разпада на СССР се е влошила, защото летците летят по-малко.
Генералът обяснява, че кацането в бойни зони е различно от обичайното и изискава специална подготовка, защото обикновено се каца с рязко снижаване.


