ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Фернандо Алонсо няма да се подреди на стартовата решетка в състезанието за Гран При на Монако на 28 май тази година, защото ще се състезава на Инди 500. Испанският пилот ще помогне на Макларън в завръщането им в Индианаполис след 38-годишно отсъствие, но ще пропусне най-бляскавото събитие от Ф1 календара - надпреварата по улиците на Монако.
"Никога не съм се състезава с IndyCar досега, но съм сигурен, че бързо ще схвана как се прави. Разбира се, че съжалявам за Монако, но ще трябва да го пропусна тази година. Това ще е единственият уикенд, в който няма да участвам тази година, и ще се върна в болида за Гран При на Канада през юни", обясни Фернандо.
Макларън се завръщат на Индианаполис 500 с двигател Хонда, но все още не са потвърдили кой ще замести Алонсо в Монако. Може би това ще е Дженсън Бътън, който този сезон не се състезава за тима, но все още има договор с тях и е обещал да помага в подобни ситуации. На помощ на Фернандо в подготовката за Инди пък идва Майкъл Андрети и отборът му Andretti Autosport.
Изпълнителният директор на Макларън Зак Браун похвали партньора им Хонда: "Този проект нямаше да е възможен без подкрепата на Хонда. Колата ни, McLaren-Honda-Andretti, ще бъде в папая оранжево - разцветка, която става известна благодарение на основателя ни Брус Макларън, и с която Джони Рътърфорд печели Инди 500 през 1974 и 1976 година".
На въпроса дали очаква от Алонсо да победи, Браун отговори: "Не съм толкова глупав, че да правя подобни прибързани предвиждания, но очаквам да е в челото. Да го кажем така: отборът, за който ще се състезава, спечели състезанието миналата година, използвайки двигател Хонда. Освен това Фернандо е най-добрият пилот на света. Доста завладяваща комбинация. Затова бих казал, че ще се бори".
От 1950 до 1960 година Индианаполис 500 е кръг от шампионата на Формула 1. Макларън участват за първи път през 1970-а и печелят полпозишъна на "Брикярд" година по-късно. Марк Донахю печели състезанието с McLaren M16B през 72-ра, а през 74-а и 76-а Джони Рътърфорд също добавя името на Макларън към списъка с победители.
"Разликите между Ф1 болидите и колите от Идни вече са по-малки в сравнение с преди. Тежат почти еднакво - около 700 кг, а болидите дори са по-мощни за разлика от преди", допълни Зак Браун.