Фолксваген - ракета носител на българската икономика! Битката на Борисов е за 6% ръст, 50 000 работни места и нови 10 милиарда инвестиции

Политика

Фолксваген - ракета носител на българската икономика! Битката на Борисов е за 6% ръст, 50 000 работни места и нови 10 милиарда инвестиции

184957
на 16.07.2019
Фолксваген - ракета носител на българската икономика! Битката на Борисов е за 6% ръст, 50 000 работни места и нови 10 милиарда инвестиции

Какво ще се случи, ако България спечели завода на Фолксваген и у нас се построи първата мащабна фабрика за напреднало машиностроене/автомобилостроене?

WINBET – 3 начални бонуса + 3 подаръка за Спорт, Казино и Live Казино! (18+)

препоръчано

На пръв поглед, немците ще вложат 1.3 милиарда евро и ще наемат 5000 души на работа. Впечатляващо, но много хора ще се запитат дали е и революционно?

Всъщност, това е искрата, която ще запали истинската революция.

А ето и силуетът на тази революция:

През първите 3 години на изграждане на завода общите инвестиции в производствени мощности на VW, неговите доставчици и инфраструктурата в индустриалната зона ще са около 5 милиарда лева. Или точно 5% ръст на брутния вътрешен продукт. Само за загрявка.

На фаза 1 заводът вероятно ще произвежда автомобили на Шкода, които ще бъдат изнасяни за централноевропейските дилърства и логистични центрове. Приходите на завода от износ се очаква да бъдат около 14 милиарда лева годишно. От тях трябва да извадим разходите за вносни компоненти, но да добавим вторичното потребление, което работещите в завода ще реализират със заплатите си и приходите в държавния бюджет. Според консервативни изчисления, реалистично прекият стимул ще е около 3% към брутния вътрешен продукт. И около 20 000 нови работни места в завода и индустриалния парк на доставчиците.

На фаза 2 заводът на Фолксваген ще произвежда автомобили на други брандове от групата. Според медийни публикации това може да е Volkswagen Passat или някое от водещите SUV-та. По информация на ПИК от партньори на немския концерн в Германия програмата за електромобилност на Фолксваген вероятно ще премести производството на водещ флагман на групата в България и това може потенциално да удвои продажбите на българския завод. Тоест ръстът на БВП от производствената база може да се покачи дори до 4% (базата ще е по-висока след 8 години).

Източници на ПИК разкриват, че сделката с Volkswagen се наблюдава отблизо от още няколко водещи автомобилопроизводителя, като един от тях неофициално е заявил, че при успешно привличане на немския концерн, той също ще инвестира в завод в България. Конкретни параметри на бъдещата инвестиция не са обсъждани, но конкретният производител търсил възможности да пренесе големи производства от друг континент и по този начин да атакува нови пазари в Европа, където позициите му са слаби.

Следователно можем да очакваме инвестиция, близка до мултибранд завода на VW от около 1 милиард евро, или поне още 3-4% директен ръст на БВП от строителството и още около 2% устойчив ръст през годините на развитие. И още 20 000 нови работни места.

Един от ръководителите на международна консултантска компания с офис в България разкри пред ПИК, че при привличане на подобни два завода първият с локация София, а вторият с локация Пловдив, това означава на практика цялата магистрала Тракия между София и Пловдив да бъде осеяна двустранно с заводи на доставчици на автомобилни компоненти.

Експертът напомня, че при подобрения в законодателството за работната ръка и повече възможности за свободен внос и обмен на кадри между България, Македония, Сърбия и Румъния, Северна България също има потенциал да „приюти“ мащабна инвестиция в синергия с двата завода за автомобили. Възможни играчи с интерес са производители на батерии за електромобили, каквито така или иначе ще се произвеждат на фаза 2 в основните заводи.

ПИК напомня и пресконференцията на директорите на Фолксваген и Форд от Ню Йорк, която единствено нашата медия предаде на живо.

На нея двамата представиха плана си за сливане между двата гиганта и превръщането им в технологични и софтуерни компании, произвеждащи умни автономни автомобили и платформи за транспорт, в които технологиите ще са много по-голяма част от добавената стойност. На нея вече се обяви многомилиардно разширение на софтуерните дивизии и нови 3000 софтуерни инженера в Мюнхен.

Имайки предвид, че София вече е IT и софтуерна столица на Балканите, вероятността у нас да се базира мащабен научно-развоен център за автомобилната индустрия също е огромен. Според различни анализи софтуерните специалисти, обслужващи автомобилната индустрия, могат да достигнат до 10 000 души или ръст на българската IT индустрия с над 20%!

Ако теглим чертата, битката пред Бойко Борисов не е просто за един завод.

Тя е за 6% устойчив ръст на икономиката над вече съществуващите 3%

За над 10 милиарда лева нови инвестиции във високотехнологични заводи.

За удвояването на българския брутен вътрешен продукт и изравняването ни със Словакия.

За европейски отпор на азиатския дъмпинг.

За реалната индустриализация на България.

И за истинското наследство на ГЕРБ.

 

Следвайте ПИК в Телеграм и Туитър

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 18 март - Близнаците могат да изгубят част от спестяванията си, емоцията е водеща за Скорпионите САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 18 март - Близнаците могат да изгубят част от спестяванията си, емоцията е водеща за Скорпионите
ПИК TV x
САМО В ПИК TV! Социологът Мира Радева: Бойко Борисов е с най-голям политически опит, разбирам защо не е обичан, но алтернативата е едни вдетинени 40-годишни мъже (ВИДЕО) САМО В ПИК TV! Социологът Мира Радева: Бойко Борисов е с най-голям политически опит, разбирам защо не е обичан, но алтернативата е едни вдетинени 40-годишни мъже (ВИДЕО)
ново
Днес: 4
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК