ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Шест световни компании обявиха, че ще въведат светофарната система за етикетиране на продукти, информира Асоциация „Активни потребители“.
Coca-Cola Company, Mars, Mondelez International, Nestlé, PepsiCo и Unilever ще прилагат цветно кодиране на хранителната информация.
Това означава, че когато съдържанието на даден хранителен елемент, например мазнини, надвишава препоръчителната дневна доза, стойността ще бъде оцветявана в жълто или червено спрямо количеството. Когато то е по-ниско, ще бъде оцветявано в зелено.
Асоциацията смята, че този подход трябва да бъде възприет в целия Европейски съюз.
През последния месец в Европа се разрази скандал относно различните съставки на храни от една и съща марка и производител, чиито състав е различен в зависимост от страната, където се продават.
Срещу подобна практика се обявиха първи страните от Вишеградската четворка – Полша, Чехия, Словакия и Унгария.


