Основни причини за намаляващия брой пътници са ремонтите на жп линиите, които променят маршрути, и лошото качество на услугата
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Само в последната година над 1 милион пътници се отказаха от услугите на БДЖ, сочат данните на Националния статистически институт (НСИ). Намалението е с 9%, информира "Труд".
През април - юни 2015 г., когато традиционно пътуванията се увеличават, железниците са превозили с 489 000, или със 7,6% по-малко хора, отколкото през същото тримесечие на 2014 г. За цялото първо полугодие на 2015 г. с влак са пътували 11,3 млн. души, което е с над 1 млн. по-малко спрямо същия период на 2014 г. А в сравнение с 2006 г. броят на пътниците през януари-юни се е свил с 6 млн., което означава, че за 10 години БДЖ е загубила 35% от клиентите си.
Основни причини за намаляващия брой пътници са ремонтите на жп линиите, които променят маршрути, и лошото качество на услугата. Според данните в докладите за дейността на държавната компания през първото шестмесечие 13% от влаковете са закъснявали, а нарушенията, свързани с лоши хигиенни условия, се увеличават с 22%. В същото време пътуващите с автобуси стават все повече. През второто тримесечие на 2015 г. с рейсове са пътували над 109 млн. души - ръст от 1,2% спрямо същия период на миналата година.
Общо 115,4 млн. пътници са използвали автобус или влак през второто тримесечие на тази година. Пазарният дял на БДЖ се е свил до нищожните 5,1%. Използващите градски електротранспорт (трамваи, тролейбуси и метро) са намалели с 2,8% до 61,8 млн. души през периода април - юни.