ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Сериозно обсъждане за създаването на общинско предприятие за градски транспорт възнамерява да проведе кметът на Пловдив Здравко Димитров с представителите на политически групи в местния парламент. Срещата се готви за сряда и вероятно ще бъде организирана онлайн.
"Решението ще бъде взето, след като се допитаме до общинските съветници, защото по такива важни теми е необходимо да има политически консенсус. Желателно да е на всички политически сили, избрани от пловдивчани в Общинския съвет”, коментира пред "Марица” градоначалникът.
Предложението на администрацията е предприятието да се учреди на базата на две градски линии и да се работи по доставка на електробуси с безвъзмездното финансиране по оперативни програми. Разговори се водят и с представители на Световна банка.
За осемте автобусни линии, по които на 13 април изтекоха 10-годишните договори, ще се възобнови конкурсната процедура, спряна с обявяването на извънредното положение. В момента обществената поръчка е обжалвана от монтанска фирма в КЗК, но превозът на пътниците е възложен временно на три фирми.
Според Здравко Димитров няма как общината да създаде предприятие на базата 8 автобусни линии, каквато идея имаше. Това са над 80 превозни средства и ние нямаме финансов ресурс да доставим толкова автобуси, при това с евро 6, а и не е редно да отменяме конкурса, който вече е започнат, счита кметът.
Доставката на електробуси също е доста скъпа. Още през 2015 г. шефът на "Хеброс бус” инж. Веселин Дошков направи отпит да води преговори с производители от Китай, Турция и Чехия. Но се е отказал, след като офертата за голям електробус удари тавана от над 400 000 евро.
"В Пловдив трябва да има общински транспорт, за да може да привлечем европейски средства за електробуси, както направиха други общини, затова ще решаваме със съветниците за създаването му и поетапното развитие”, допълни Здравко Димитров.


