ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Багажът на всеки десети пътник във въздушния транспорт е загубен или повреден. Всеки 4-и полет пък не спазва разписанието си и пристига по-късно до крайната дестинация. Това сочи международно проучване, направено сред 11 000 пътници от осем държави.
Жалбите и у нас срещу авиокомпаниите са се увеличили, съобщиха от ГД "Гражданска въздухоплавателна администрация". Масово хората, които пътуват със самолети, обаче не си знаят правата. 75% от пътниците, чиито полети са закъснели над 3 часа, не са получили обезщетение, сочи проучването. При закъснение повече от 5 часа всеки има право да се откаже от пътуването и да настоява за възстановяване на парите за билета. А ако полетът закъснее над 3 часа, пътникът трябва да подаде жалба към превозвача.
Ако в срок до 2 месеца авиокомпанията отговори или отговорът, който е изпратил на пътника, не е удовлетворителен, тогава той може да се обърне към въздухоплавателна администрация, когато събитието се е случило на летище на територията на България. Това обясни Людмила Тренкова, началник-отдел "Mеждународно струдничество" в ГД ГВА към Министерство на транспорта, пред БНТ.


