BG EN

Експерт: Българският транспортен бизнес ще бъде унищожен с новите изисквания

Икономика

Експерт: Българският транспортен бизнес ще бъде унищожен с новите изисквания

8114
на 08.05.2018
Експерт: Българският транспортен бизнес ще бъде унищожен с новите изисквания
Автор:   ПИК

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

„Българският транспортен бизнес ще бъде унищожен, това ще бъде удар за икономиката”, смята изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи.

препоръчано

Причината на недоволството в бранша е новият пакет за мобилност, който Европейската комисия внесе в Европарламента и предстои да бъде гласуван от евродепутатите. Според тях новите промени са вкарани в контекст за защита на правата на шофьорите, но всъщност целта е да бъдат елиминирани от пазара българските, полските, унгарските и румънските камиони.
Част от изискванията в пакета за мобилност са шофьорите да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици, след третия ден в страна от ЕС на тираджията да му се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл, да не се спи в кабините на камионите.

И още едно изискване – промени в правилата за шосейния каботаж като на практика той ще бъде премахнат.

Председателят на Съюза на превозвачите в България Йордан Арабаджиев е категоричен, че всичко това ще повлияе пагубно на оборота – курсовете ще намалеят значително, ще има нови разходи за прибирането на шофьорите , ще се стигне и до масови фалити на фирми.

„Българският транспортен бизнес ще бъде унищожен, това ще бъде удар за икономиката”, смята изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи.

Причината на недоволството в бранша е новият пакет за мобилност, който Европейската комисия внесе в Европарламента и предстои да бъде гласуван от евродепутатите. Според тях новите промени са вкарани в контекст за защита на правата на шофьорите, но всъщност целта е да бъдат елиминирани от пазара българските, полските, унгарските и румънските камиони.

Част от изискванията в пакета за мобилност са шофьорите да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици, след третия ден в страна от ЕС на тираджията да му се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл, да не се спи в кабините на камионите.

И още едно изискване – промени в правилата за шосейния каботаж като на практика той ще бъде премахнат.

Председателят на Съюза на превозвачите в България Йордан Арабаджиев е категоричен, че всичко това ще повлияе пагубно на оборота – курсовете ще намалеят значително, ще има нови разходи за прибирането на шофьорите , ще се стигне и до масови фалити на фирми.

Българските шофьори в Европа са над 40 000, а тези у нас са близо 70 000.

„Българският транспорт генерира двуцифрен дял от БВП”, коментира още Арабаджиев пред Би Ти Ви.

„Ударът ще е много тежък, той ще бъде убийствен. В този бранш работят много хора. Те искат да ни увеличат разходите, да ни направят неконкурентно способни”, смята Арабаджиев.

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 17 декември - конфликтът с ръководството е неизбежен за Овните, допълнителна работа ще донесе добър приход за Стрелците САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 17 декември - конфликтът с ръководството е неизбежен за Овните, допълнителна работа ще донесе добър приход за Стрелците
ПИК TV x
ЕКШЪН В ПИК TV! Навряха Асен Василев в миша дупка: Абсолютен шарлатанин! След като съсипа финансите на България, сега иска да наруши закона (ВИДЕО) ЕКШЪН В ПИК TV! Навряха Асен Василев в миша дупка: Абсолютен шарлатанин! След като съсипа финансите на България, сега иска да наруши закона (ВИДЕО)
ново
Днес: 69
горещо
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК