Вход
София
Времето в София 13 o C

Контра офанзива от Турция: Ердоган тайно договаря втори завод от VW-Ford! Ще застане ли Брюксел зад Борисов или някой подвежда премиера...

Контра офанзива от Турция: Ердоган тайно договаря втори завод от VW-Ford! Ще застане ли Брюксел зад Борисов или някой подвежда премиера...

на 18.07.2019
171806
41
Контра офанзива от Турция: Ердоган тайно договаря втори завод от VW-Ford! Ще застане ли Брюксел зад Борисов или някой подвежда премиера...

Бойко Борисов обяви, че София ще е домакин на Срещата на върха в ЕС. Престижно, безспорно. Отново ще работим за интеграцията на Западните Балкани. Която е с реален хоризонт 2040 - 2050. Защото България започна своята интеграция малко след промените и я завърши над 20 години по-късно.

Ето как можем да спечелим завода на Фолксваген

Ето как можем да спечелим завода на Фолксваген

Както първо ПИК разкри, България продължава да е една от...

на 15.07.2019

А през 2050 г. България ще е 5 милиона души с 1 милион цигани и всяко трето дете циганче. Според ООН.

Истината е, че престижните срещи носят слава на България, която трябва да бъде монетизирана. Без това българският народ беспорно ще се чувства по-горд, но не и по-богат. А бедният народ, интегриран в голям съюз, е обречен на изчезване. Или както каза списание Economist миналата година – България застаря преди да забогатее.

А как се забогатява? Турция в момента ни прави показно. Което отново ПИК ще разкрием първи.

Ексклузивно пред медията ни консултанти зад Океана разкриха, че турският президент Ердоган е на път да осъществи хет-трик и да спечели не само гигантският мулти-бранд завод на Фолксваген, но втори завод за лекотоварни автомобили под партньорство на Фолксваген с Форд и да сключи стратегически съюз с двата гиганта за програма за електромобилност за целия Близък Изток!

Според нашите източници, последните две сделки са в далеч по-напреднал стадий от конкурса за големия завод, в който България все още запазва своите шансове. Консултантите недоумяват защо България не се е включила и в другите две надпревари, като по тяхна информация политическият интерес от наша страна е бил кръгла нула!

„Повтаря се казусът с друг немски автомобилостроител отпреди година – България регистрира гигантски инвестиционен процес в региона и не си прави труда да подаде дори неангажиращо писмо за интерес, къде спят вицепремиерите и министрите на тази държава и информиран ли е изобщо премиерът?“, коментират експертите пред ПИК.

Абсурдът е, че вестник Ханделбслат на 23 юни тази година директно обявява задаващата се мега сделка по общо производство на лекотоварните автомобили на Фолксваген и Форд в Турция. Става въпрос за производствената база на Форд в партньорство с турски индустриален гигант в близост до Истанбул. Там се произвежда известният Ford Transit за европейския пазар.

Общият брой произведени автомобили е около 450 000 годишно, а в индустриалната зона са заети 11 000 служители. Volkswagen вече са проявили интерес към използване на обща платформа при разширение на турския завод, измествайки своите мощности от Хановер към Истанбул. Според анализа на ПИК първите стъпки ще са скромни и вероятно ще бъдат назначени не повече от 1000 нови служители, но дългосрочният план на гигантите е в базата до Истанбул годишното производство да нарастне до поне 700 000 автомобила годишно. Президентът Ердоган лично е ангажиран с трансформациите и е наредил на своя екип да окаже пълно съдействие с пакет стимули за новите инвестиции.

Отлично работещото турско икономическо разузнаване пък още преди две години разконспирирало плановете на Volkswagen за мащабна електрическа офанзива, която немският концерн официално обяви едва преди няколко седмици. Турските служби изглежда са успели да убедят президента Ердоган да нанесе изпреварващ удар, позиционирайки Турция като първата регионална сила със стратегически план за електромобилност. Властите стимулират водещите турски автомобилопроизводители да създадат национален автомобилен холдинг с цел да се създаде евтин и изцяло турски електромобил.

Холдингът се оглавява от дългогодишният мениджър на Бош Алпер Канка. Според негово интервю пред немското списание „Мениджър“, електромобилът ще бъде градски SUV и се очаква да покрие предимно вътрешните нужди на турския пазар. Турските автомобилни босове отдавна критикуват данъчното облагане на автомобилите като луксозни стоки в южната ни съседка и по този повод царяло невиждано оживление и амбиция да се реализира голям пробив на местния пазар!

ПЪРВО В ПИК: Борисов се среща с автомобилния клъстър и Плевнелиев за "Фолксваген" (СНИМКА/ОБНОВЕНА)

ПЪРВО В ПИК: Борисов се среща с автомобилния клъстър и Плевнелиев за "Фолксваген" (СНИМКА/ОБНОВЕНА)

Премиерът Бойко Борисов ще проведе среща с автомобилния...

на 17.07.2019

Пред ПИК източници от Германия коментираха, че ходът на Ердоган обаче е далеч по-дългосрочен от това да покрива нуждите на турското население от електромобили ново поколение. Според тях, стратегията за електромобилност цели да създаде с държавни стимули нови производствени мощности за електромобили, мрежа от зарядни станции и развито ноу-хау за управлението им, които Ердоган да предложи като пакет на някои от водещите автомобилни концерни. Макар ауто гигантите да базират производствата на най-новите и модерните си автомобили в своите собствени държави (например, до 2-3 години Volkswagen ще произвежда само електрически коли в Волфсбург), турският президент се надява офертата му да бъде прекалено съблазнителна, за да бъде отказана. Така Турция може да се превърне в първата разиваща се държава с мащабно производство на електроавтомобили и регионален играч в управлението на умни зарядни мрежи!

Изглежда Президентът Ердоган е изградил мощно оръжие в лицето на турските икономически служби, икономически ведомства и местният бизнес, но въпросът пред нас е един: „Къде е България?“

Истината е неприятна и изглежда за пореден път сме на път да проспим цяла инвестиционна революция в хоризонта. По информация на ПИК премиерът Борисов не е получил подробна информация за тези процеси и до ден-днешен нито той, нито неговите вицепремиери са провели срещи с високопоставени директори на Фолксваген.

Отново по информация на ПИК от най-висшите среди на ГЕРБ, Борисов е получил няколко пъти неточна информация за естеството, участниците и резултатите от провежданите срещи в България и е реагирал гневно след като е брифиран за пълната картина по преговорите с немския концерн.

Анализът на ПИК дори предполага, че убедеността на българската администрация през последните месеци, че сме спечелили със сигурност големият мултибранд завод на Фолксваген, е възможно да е резултат от „посадени“ слухове на чуждестранни служби, „успали“ фатално неопитните български ръководители и вицепремиери!

Както ПИК вече научи от партньори на немския концерн в Германия, част от надзорния съвет е бил крайно учуден от неподготвеността и пасивността на България през последните месеци и това е било умело експлоатирано от катарските акционери, за да се започнат преговори с Турция, докато България продължава да е в режим „изчакване“! „Никой в Германия не може да разбере какво чакат българите вместо да подобрят с малко въображение офертата си и да се възползват от геополитическите си предимства покрай сипещите се европейски и американски санкции върху Турция“ – коментират нашите източници пред медията ни.

Вчера Бойко Борисов най-накрая се ангажира лично с трансформацията на българската икономика чрез привличане на големите световни автомобилни гиганти. След срещата с премиера бившият президент Плевнелиев обяви и първи стъпки към създаване на Стратегия за електромобилност – по-добре късно, отколкото никога!

Но ще ни стигне ли личната ангажираност на Борисов и Плевнелиев, за да си върнем водещите позиции в преговорите с Volkswagen?

И защо Брюксел и Берлин наблюдават безучастно как държава извън Европейския съюз изсмуква най-елитните европейски индустриални инвеститори с държавни помощи и субсидии?

Вместо европейските лидери и чиновници да си правят поредната разходка до София и да ни предлагат визии и стратегии за след половин век, Борисов трябва да удари по масата и да ги обедини зад истинското предизвикателство пред съюза днес и сега – неговата деиндустриализация и загуба на конкурентноспособност!

Сподели:
свързани новини
Напиши коментар »
(42)
2
враждебността на БСП - ту граничи с политико - мутрински червен антисемитизъм ...или политически холохост....КОЙТО НЕ Е С БСП е потенциален ВРАГ ...така “ мислят “ нащи напикаващи се социалисти около 400 000 твърди фашисти червени
3
Този коментар съдържа нецензурно съдържание!
4
Червените кудкодяци отново в акция . Заводът ще бъде построен там - където пожелае директорския борд на фирмата . Не където искам аз или вие - а където те си пожелаят .
5
Президент ердоган работи а президент фатмак шербета нищо не направи
6
E тука е кенефа къде кензат троловете на Бойко. И Джамболина има усещането, че кенза навътре а аз съм на седмото нeбe а суринамците ми дават трева и каквато дрога имат в момента и съм си супер. Онзи плати матрака персон и половина, да му е халал спането на него. Предложих им и да им поръчам евтини легла на два етажа и Данчо Арабаджиев да ги прати с един камион, но не искат било като в затвора освен това ги събират сутрин един върху друг ами и ние така.
7
Ние държавата не може да си оправим ЗАПАДНИ БАЛКАНИ та ЗАПАДНИ БАЛКАНИ нас от тези БАЛКАНИ НИКОЙ Н НИ ОБИЧА
8
NIAMA DA MOGAT DA GO POSTROIAT ZA6TOTO NIAMA DA IMA SVOBODNO MIASTO ZA STROENE NALI DO 1 GODINA CIALATA ZEMIA 6TE BAde zastroena ot mnogo firmi i niama da ima miasto pove4e da se stroi
9
Направо ме разби това прозрение !!! От къде толкова акъл бе маймун ???
10
Турция има много неща за които ние не можем и да мечтаем.И да се отдалечим от политкоректните коментари а да се обърнем към ситуацията такава каквато е .Русия строи в Турция четири атомни електроцентрали една от които вече е в доста напреднал стадий на строеж-това значи сигурна и не дотам скъпа ел енергия.А ние сме на ръба да затворим ТЕЦ Марица ЍИзток 2 защото не можем да си позволим да плащаме за въглеродни емисии а и самата централа е практически фалирала с неизплатим дълг близо милиард лева.Цената на тока у нас играе на където и както си иска и сигурност никаква не само колко ще струва тока но дали въобще ще го има.Де що имаше млади хора-а такива ще са нужни за подобно производство избягаха от България и работят по чужбина.Тук няма да се намерят и една десета от нужните висококвалифицирани кадри за такова производство.А Турция ги има и тепърва ще върви напред в това отношенние.И двете компании а и много чужди производители на автомобили и камиони имат богат опит в работата с с Турция - там отдавна се произвеждат и леки коли и лекотоварни камиони.Обратно на това от България избягаха няколко производители които не успяха да се преборят с тукашната действителност неприличаща на нищо що годе подходящо за подобен бизнес.От тук нататък каквито и приказки да се изприказват остава в сила народната мъдрост вековна - КЪСНО Е ЛИБЕ ЗА КИТКА !!! А ние нямаме нищо какво да дадем - ни китка ни друго каквото и да е то !
11
НИКОЙ НЕ ЗНАЕ КАКВО Е ДОГОВОРИЛ БОРИСОВ С ФОЛКСВАГЕН И НЕ СИ МИСЛЕТЕ ЧЕ ЩЕ ЧАКА РАЗНИ МИНИСТРИ ДА МУ ВЪРШАТ РАБОТАТА
12
Ало Пик никой няма да инвестира в държава, с толкова много крадливи Импексови БСПдирасти и цигани, на глава от населението!! ........................................................................................................................................... Затова продължавам да питам, импексовата Курабия, Румен Пъпката, омбоцмана Мая Костинбродска и СС Момата “защото са цоцаалисти“, както и Сарайската Чалма, как така крадливата кучка Йо, има три къщи за гости и то с басийни, а аз нито една. Как така Импексовата курабия, приватизира и източи милиони долари от Импексовото дружество, а аз нито един. Как така Румен Пъпката, си назначи любовницата на две държавни заплати, а аз не получавам нито една. Как така Сарайската Чалма приватизира ТЕЦ Варна, а аз нямам дори един фотоволтаичен панел. Питам дали паразита Везира Енчев, има и един ден нормален трудов стаж, без да е доносничел, че го изтъпанеха начело в БСПдирадската им партия. Толкова ли съм глупава, или само защото не съм цоцаалистка с шалвари, затова не можах да си вредя, или защото не съм била ДС доносничка, и не съм близала сладоледа, на ничий премиер с чалма, както Импекса и Кучката Йо!!
13
Колегата от N 19 е казал всичко кратко и ясно! Прав е. Аз не мога да разбера едно, чичото който сам ни се натриса за премиер след 10 "победи", не се ли вижда на какво прилича, колко ниска му е културата, каква политика води и с какви хора се е обградил? Около него има съветници, дори ПРи, които защо получават пари? Заради неговото минало на дребен бандит от СИК, агентурното му минало и членството му в БКП, подлагането ма САЩ безрезервно и слугински, в последните години с нивото на корупция и схеми за крадене на Европарите, с неадеквстните министри, кой ще иска да инвестира тук, какво остава за гиганта Фолксваген? Само случая с китаеца който искаше да строи във Враждебна, който беше извикан и му беше заповядано, да прехвърли 33милиона на едно лице от кръга на Батко за да му върши работа е достатъчен, всеки да отбягва България.
14
Докато нашите се интересуват само колко апартамента с асаньор да си купят с откраднатото-няма да остане бял народ,нито някои ще инвестира,а и циганите и те се ориентираха да изчезват навън,така,че ще останат само дъртите мръсни политици!
15
Да направи България с две пети колони,с такива разкошни братя като руснаците,дето се грижат да не би да надигнем глава и да поемем глътка въздух,с комшии като турците,дето си имат партия в БГ,а руснаците имат най малко 3 такива!И като черешка на тортата глупавата и безразлична политика на Германия и Европа за "изнасяне"на производство извън европейския съюз!? С толкова приятели и комшии ,врагове не ти трябват!И откъм нас единствено Борисов се бори като вода на бързай!П,президента вечно против,вечно мрънка,вечно вето и събота на всичко!Просто не знам как съществуваме още като държава?!Камо ли завод на Фолксваген!
16
Защо изтрихте първите коментари с антиТиквено съдържание?
17
Е каква борба за WV ашколсум на Хитлер че Е накарал Фердидинанд Порше да направи автомобил ЗА НАРОДА да струва 1,000 марки да вдига 100 километра и да гори 10 на сто за тогава НЕЩО НЕМИСЛИМО И НЕ ЧУВАНО но този Фашист го Е направил и са го кръстили НАРОДНА КОЛА а не Москвич.....Вместо да вземат за трофеи него те объркали марката и завлякли ОПЕЛ но светкавицата БЛИЦ ги блъсна във Волга....но за сметка на това наследниците на Фашиста ще направят нов завод до Москва но Мерцедес че товарищ Толиати хвърли топа........????
18
Завода дали ще е у Филибе или Измир е все тая нали ще е в една и съща държава.Така каза началника от Анкара. Всичко е Пунта Мара ама матряла нали е прос и верва.
19
ДРУГАРИ /ДЕМОКРАТИ И НОВОИЗЛЮПЕНИ ДЪРЖАВНИЦИ/,БЪЛГАРИЯ ВЕЧЕ 30 ГОДИНИ НЯМА СТРАТЕГИЯ ЗА РАЗВИТИЕ,А НАЦИОНАЛНИЯ ИНТЕРЕС Е ПОСТАВЕН 'ПОД ТЕЗГЯХА'- 1,2,3,4 БЛОКОВЕ НА АЕЦ ОТДАВНА НЕ ФУНКЦИОНИРАТ СЛЕД 'НАДУПВАНЕ' ПРЕД ЕВРОПА,СЪЩАТА Е СЪДБАТА НА 'БЕЛЕНЕ',А ЗА ЮЖЕН/ТУРСКИ ПОДХОД Е СЛЕД НАМЕСА НА МАККЕЙН/ БОГ ДА ГО ПРОСТИ/,ЗАЩО НЕ ПОВЛИЯХА НА ТУРЦИЯ ЗА Ц-400/ПРИЧИНАТА НЕ Е ЧЕ НЕ СА В ЕС/ СТРАТЕГИЧЕСКОТО МЕСТОПОЛОЖЕНИЕ НА СТРАНАТА/ ПОРАДИ СЪЩАТА ПРИЧИНА ЩЕ БЪДЕ ФИНАЛИЗИРАНА И ТАЗИ СДЕЛКА,ДОКАТО НАШИТЕ 'ДРУГАРИ/'ПОЛИТИЦИ И ЕКСПЕРТИ'/ ОТДАВНА АЛАРМИРАТ ЧЕ 'ОЛИОТО ВЕЧЕ Е В ТИГАНА И РИБАТА СЕ ЧИСТИ', НО ЗА ЖАЛОСТ МИРИЗМАТА ОТ ПРОДУКТА ИДВА ОТ КОМШИИТЕ ЗАЩОТО ОТСТОЯВАТ НАМЕРЕНИЯТА СИ И ИНВЕСТИТОРИТЕ ИМАТ СИГУРНОСТ ЗА ПАЗАРА ! ! ! !
20
Прочетете приказката за Пепеляшка-там една тиква се превръща в каляска..Но понеже ние не сме в приказка тиквата си остава тиква. То да пърдиш в кенефа в Банкя и да правиш коли не е едно и също.
21
А какво мислите вие ционистите?
22
За разлика от мутрите-подчовеци,Ердоган си работи за държавата!
23
Засега единствено сигурно зад Бойко стои кмета на Симитли.И ако застане още някой в задния му двор ще настъпи истински конфликт на интереси и сперматозоидите ще се избият взаимно.
24
Дайте снимки ,от Фейса, последните публикувани от важната среща на Асфалт Паша
25
Много интересна и добра статия, браво на ПИК! Ама вие направо застреляхте т упор и право в десетката,този, който така яростно хвалите и защитавате-Банкянската тиква! Какви вицепремиери и какви министри бълнувате, те всички не могат да си избършат носовете, преди да питат вожда си, вие искате да защитават национални интереси! Истината е, че за десет години под мутренското управление , държавата ни е оперетна, управлението ни е корумпирано и алчно и освен за собствените си интереси ,не мисли за нищо друго! А Ердоган какъвто и да го наричате ,освен за собствените си интереси и на семейството си ,естествено, работи и за интересите на народа си!
26
ако сме били привлекателни досега фолксваген щяха да дойдат. не се заблуждавайте. просто има разни хора които искат да вземат комисионна от цялата работа. фолксваген отиде в чехия преди 20 години. но чехите са друга психология. почти не съм срещнал чехи да работят в англия германия. поляци колкото щеш сърби. но чехи няма. останаха си в чехия. на нивото на знанията си са по високо от германците дори. а тук нивото е асфалт не ядем.
27
Кой луд чужд инвеститор ще дойде в най-корумпираната страна на континента ?
28
Цял свят се подиграва на тиквопитека Боко и си прави ташак с него, само ТОЙ не се усеща! Наистина, много прост човек, много!
29
отговор на коментар
доста по-малко са тия посерковци на пределна възраст и като такива всеки ден усират пространството около себе си,че на стари години им се наложи да не са държавната софрата и трябва да работят
30
автомобили ! Ако вземем допълнително ФОЛКСВАГЕН и ФОРД , може би ще ни дойде малко много !
31
отговор на коментар
Б-я корупция - на високо ниво. Хора за работа - няма, внасяме. За какъв з-д VW бръщолевят, 30 години "строим" Белене, прмерът е показателен, че НЕ СТАВАМЕ за сериозни дела.
32
До-10-Никога Турция няма да се подложи на такава доброволна експлоатация от Русия като нас,защото Турция никога не е била руска колония като нас и никога не е плащала 140 години данък освобождение като нас,няма и сантимента'братушки.'.
33
отговор на коментар
Ало, Турция е президентска република, РБ- парламентарна! Сравнявай Езвоган с ББ, а не с РР!
34
Простата циганска Тиква,срещу Ердоган !?! Вие имате ли ум бе ,говеда невежи.Турция е световена сила .Тикволенд-селска кочина с крадливи свине !
35
Пик , всичко опира до пари , много пари, а мислите ли че една Германия ще "шибне" всичките си авт. инвестиции в една Турция !
36
Ро.сен Гео.ргиев Ди.митров ---LZ1RGD--ЕГН 73 09 29 66 64-- Е бан Рош ко--Е БАНИЯ.. // бивш шофьор на ТИР,напиван и е бан от двама руски тир-аджии преди 9 години в Холандия // ... София кв Лозенец ул Кричим №3 вх В ет 4 ап 32 .. тел...087 7 58 38 45....088 9 67 66 78..http://roshko vip.snimka.bg/.....Единственият трол разкрит в нета..От А до Я..!!!!
37
Нашият Примиер всеки може да го подведе, щом е способен да се възхищава на един обикновен хакер.
39
отговор на коментар
КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ, ОТЪРВАВЕНЕ ОТ ЗДРАВНАТА РЕФОРМА, ЗАКУПУВАНЕ НА Ф-16, С ЧИЙТО ПАРИ САШ ЩЕ СИ ПОГАСЯВА ЗАЕМИТЕ... ДА ИЗБРОЯВАМ ЛИ ОЩЕ. С ЕДНА ДУМА ОТДАВНА ВЕЧЕ НИКОЙ НЕ БРЪСНЕ БОЙКО ЗА ПОЛИТИК...
40
Германският автомобилен гигант Меrсеdеѕ-Веnz oфициaлнo започна производство в Pycия. Πъpвият мoдeл, слязъл oт пoтoчнaтa линия, бeшe ceдaнът нa Е-Сlаѕѕ. B близĸo бъдeщe щe зaпoчнe пpoизвoдcтвoтo нa ĸpocoyвъpи и джипoвe: GLС, GLЕ и GLЅ... https://news.bg/auto/mertsedes-veche-ofitsialno-proizvezhdat-koli-v-rusiya.html
41
фактически ердоган е доста хитър и работи с няколко хода напред. извива ръцете на форд респективно и фолцваген с руските с400. а пък ако успее след години ще изгони фолцваген защото ще е шпионирал ноу хаито на шмода и турция ще започ е да ЧРОИЗВЕЖДА ел. мобили. пък руските с400 винаги може да ги препродаде с някаква загуба от няколко милиона
42
отговор на коментар
За Тиквата не знам да е доносничил и да има доказателства,че е бил СИК-аджия. Че се е навъртал около тях - да, ама у БСП-то има един Иван Иванов, по неговия край му викат малък Шошо, дето при Орешарски министър на вътрешните работи даже стана, макар и за няколко часа, който е бил регионален представител на СИК, документирано, с трудов договор и т.н.
Вашето мнение
Код за сигурност:
Последни новини
Най-важното
Най-четени
Най-коментирани
Бихте ли гласували за партия “Няма такава държава” на Слави Трифонов?
Общо гласували: 11240
архив

Мъж седи в бараката и вари ракия....
Гледа по едно време водата се нагряла много и отива до кладенеца за вода.
Връща се, а в бараката седят двама полицай, усмихват се иронично и говорят:
- Aхааа, незаконна спиртоварна, сядай и пиши обяснения!
- И кво да пиша?
- Всичко, както си е било, така го пиши!
Сяда човека, пише и след това дава листа на полицайте.
- Кво си написал бе, идиот такъв?
- Както си беше, така го написах: ”Отивам за вода до кладенеца, връщам се, а в бараката двама полицай, седят и варят ракия”.

няма нови новини
Днес: 27
hot
най-четени новини в момента
сега
1768
четат ПИК
сега
четат тази новина
x
САМО В ПИК TV: Алексей Петров застана зад Марияна Николова (ОБНОВЕНА)
x
Тези 3 зодии са душата на купона
x