ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Министерството на образованието и науката (МОН) пренасочва обмена на документи онлайн, предаде БГНЕС.
Йоана Алексиева, ръководител на проекта към МОН, чрез който тази услуга ще се осъществява. Проектът се нарича "ePORT-създаване на уеб-базиран документен портал на Министерството на образованието и науката за прозрачно и ефективно обслужване на граждани и бизнес". Основните цели на "ePORT" включват - анализ, оценка и структуриране на наличните и необходими административни услуги, предоставяни от МОН по електронен път. Освен това - изграждане на уеб-базиран портал и интеграция на факс сървър към системата за електронен документооборот на МОН за по-качествено и ефективно обслужване на гражданите и бизнеса.
По проекта ще бъдат обучени и експерти/администратори за поддържане, обслужване, актуализиране и развитие на разработения и внедрен документален портал. В резултат на изпълнението на проекта на гражданите и бизнеса ще бъде предоставена онлайн среда, където с електронен подпис ще може интерактивно да подават писма, заявления и други документи в МОН. Заявителите ще проследяват документите си онлайн. Когато документите са готови заявителите ще се известяват по електронен път, че имат отговор, който ще могат да получат. Получаването на готовите документи ще става по начин, предварително посочен от заявителя (лично, по пощата или по мейл).
Според ръководителя на проекта чрез електронния обмен на документи ще се съкратят време и разходи за заявителя и ще се облекчат работните процеси в МОН. "ePORT" следва да приключи в края на юли, като е финансиран от ОПАК и съфинансиран от ЕС чрез ЕСФ. Периодът на изпълнение е 29 януари 2014 г. до 29 юли 2015 г. Стойността му е 99 880 лв. и е насочен към гражданите и бизнеса.

