Операторът на Летище "Васил Левски“-София обвини наземните оператори за инцидента с блокираните пътници

ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Операторът на летище "Васил Левски" СОФ Кънект излезе с официална позиция за инцидента от петък, при който близо 300 пътници на полет от Лондон бяха блокирани за час в ръкава на терминала. Компанията обвини наземните оператори за случилото се.
"Отговорността е изцяло на наземните оператори - компаниите 'Голдеър Хендлинг' АД и 'Суиспорт България' АД", заяви СОФ Кънект в позиция на официалната си фейсбук страница, съобщи БТА.
Според операторът на летището, двете компании обслужват пътниците в София от чекирането им, през проверката на багажите, до превозването им с автобус или преминаването им на "ръкав" и времето за доставяне на багажа.
СОФ Кънект разкри, че още през февруари тази година е изпратил документ до Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" към Министерството на транспорта. В него е настоявал наземните оператори да спазват базови стандарти за обслужване на пътниците, но резултат не е имало.
Компанията обясни, че двата наземни оператора са избрани от Министерството на транспорта и съобщенията и имат договори за обслужване с авиокомпаниите, а не със СОФ Кънект. Тяхната дейност се контролира от ГД "ГВА" и единствено тя може да повлияе за подобряване качеството на обслужване.
От СОФ Кънект заявиха, че приветстват утрешната среща с вицепремиера и министър на транспорта Гроздан Караджов. Срещата ще се проведе в неделя в 10:00 часа на Терминал 2 на летището.
"Очакваме да обсъдим и заедно да намерим най-правилното решение в името на доброто обслужване на пътниците на летището", допълниха от компанията.
По-рано от транспортното министерство съобщиха, че министър Караджов свиква спешна среща заради "драстичния инцидент" от петък вечерта. В срещата ще участват ръководството на ГД "ГВА", изпълнителният директор на СОФ Кънект, представители на Агенция Митници, Гранична полиция и всички наземни оператори.

