ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Преди се строеше, а сега само се руши! Освобождението заварва България с две жп линии: 1866 г. Русе – Варна и 1874 г. Любимец – Белово. Един от първите укази на младия княз Александър Батенберг пък е под № 99. Той провъзгласява „Закон за железний път Свищов – София – Кюстендил”. За незабавното строителство на правителството се отпущат 350 000 лева.
През годините това жп строителство не е спряно дори по време на войните. Пробиват се тунели, полагат се релси, изграждат се гари. През 50-те години на миналия век в страната основните пръстени са завършени и започва процес на осъвременяване, удължаване, удвояване, електрифициране…
И България се нарежда на завидно място в развитието на жп структурата на Европа.
А сега – масово закриване на жп линии. Последната цифра, която беше обявена – 66 влака спрени, 22 процента от линиите унищожени и окрадени. Плячкосване на гориво от локомотивите…
Докога? Тежко и горко на България.
Кирил КИРОВ, Кюстендил



