BG EN

Тролейбусните жици падат при първия мокър сняг в Пловдив

ЧАС ПИК

Тролейбусните жици падат при първия мокър сняг в Пловдив

9452
на 25.09.2014
Тролейбусните жици падат при първия мокър сняг в Пловдив
Автор:   ПИК

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

Тролейбусната мрежа става опасна особено през зимата, ако натрупа мокър сняг и ако не се поддържа по всички правила на техническата безопасност. Това заяви за "Марица“ зам.-кметът по обществен ред и сигурност Александър Държиков по повод на сигнали на гражданите, че на места жиците са страховито провиснали, а закрепващите елементи видимо изглеждат корозирали.Държиков е категоричен, че преди застудяването задължително трябва да бъдат извършени профилактика на съоръженията и ремонт, където той се налага.

Въздушно-контактната мрежа с дължина 260 километра в двете посоки не се използва, след като общината прекрати договора за обслужване на тролейбусните линии. Жиците са приватизирани през 2007 г. като част от капитала на бившата общинска фирма "Градски транспорт“. На сто процента са частни и собственикът има ангажимент да ги поддържа, коментира Държиков. Той напомни, че само за една година, когато на бул. "Васил Априлов“ загина жена заради срутилата се мрежа, в общината бяха подадени над 100 сигнала за неизправности по тролейбусните проводници. За виновник на злокобния инцидент в съда беше призната фирма, превозвала едрогабаритния товар и скъсала проводниците, а не собственикът на мрежата "Градски транспорт“. Но според експертизата жиците в тази част на булеварда са били провиснали на 4,28 метра, при минимално допустимата височина 5 метра.

Граждани и днес алармират властите за риск от срутване на Чифте баня, бул. "Васил Априлов“, до жп гара "Филипово“, в Тракия и в Кючук Париж. Кметът Иван Тотев разпореди преди няколко месеца да се премахнат опасно наклонените стълбове на кръстовището на бул. "Шести септември“ и "Цар Борис III Обединител“, но те и до днес си стоят, където бяха.

Как се поддържат 260 километра жици и дали крият опасност за шофьори и пешеходци?

"Който каже, че въздушно-контактната мрежа е опасна, ще търся отговорност за клевета по съдебен ред", ядоса се мажоритарният собственик на "Градски транспорт“ АД Ангел Батаклиев. "Съоръженията се поддържат постоянно, в момента работят две бригади по трима души на две смени. Ежедневно обхождат улиците и булевардите, по които минава мрежата, оглеждат всички линии и при констатирани нарушения уведомяват ремонтната група, която ги отстранява"твърди Батаклиев. По негова информация, има и два денонощни патрула които наблюдават дали не са се появили дефекти. Преди двадесетина дни при строеж в "Тракия“ са били скъсани жиците, но веднага техниците са ги вдигнали.

Батаклиев е категоричен, че дали проводниците са провиснали или не, не може да се определи визуално. На кръстовището на Чифте баня са извършени един милион проверки със заповед на кмета, но няма потвърждения за проблеми. Пловдивчани да бъдат спокойни, мрежата се поддържа в добро техническо състояние и не застрашава техния живот, декларира бизнесменът. Той обаче предупреди, че ТИР-овете продължават да се движат по централните булеварди, например по "Васил Априлов“, задръствайки трафика и рискувайки да скъсат тролейбусни проводници. "Ако се превозва едрогабаритен товар с височина над 4 метра, ще има аварии, но не и по наша вина", заяви Батаклиев.

Собственикът на "Градски транспорт“ обясни, че проводниците са на сто процента мед, а медта не ръждясва. На обтегачите се провежда постоянен мониторинг и вчера тази работа вършеха в Кючук Париж. Батаклиев се съгласи, че има наклонени стълбове на Чифте баня. Към тях обаче не е закачена мрежа, така че няма опасност от срутване, гарантира бизнесменът. И за пореден път призова местната власт да прояви разум за възстановяване на тролейбусния транспорт.

Около мрежата се вихри още един екшън. Наскоро синдикът на фирма "Градски транспорт“, обявена в несъстоятелност, а след това и община Пловдив разбраха, че съоръжението е продадено на друга фирма, в която също участва Ангел Батаклиев. Амбицираха се да искат мрежата по съдебен ред. Батаклиев не крие, че е извършил прехвърляне, но обяснява, че целта е била да се спаси от тотално унищожаване.

"Общината щеше да демонтира проводниците", обяснява бизнесменът и допълва, че са декларирали готовност да възстановят тролейбусната мрежа в капитала на "Градски транспорт“.

препоръчано

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК: Вижте ексклузивния топ хороскоп на Алена за 26 ноември - ето с какви изненади ще се сблъскат зодиите днес САМО В ПИК: Вижте ексклузивния топ хороскоп на Алена за 26 ноември - ето с какви изненади ще се сблъскат зодиите днес
ПИК TV x
Криминалният психолог Росен Йорданов с ЕКСКЛУЗИВЕН КОМЕНТАР ПРЕД ПИК TV: Шмекерите Петков и Василев отдавна са скъсали с реалността (ВИДЕО) Криминалният психолог Росен Йорданов с ЕКСКЛУЗИВЕН КОМЕНТАР ПРЕД ПИК TV: Шмекерите Петков и Василев отдавна са скъсали с реалността (ВИДЕО)
ново
Днес: 5
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК