ГОРЕЩО
НА ФИНАЛНАТА ПРАВА: Финансовите министри на ЕС дадоха зелена светлина на България за еврозоната
Ще прерасне ли в Трета световна война конфликтът между Иран и Израел
КУЛТОВО ПРЕДЛОЖЕНИЕ! Ето го готовия тандем на "демократичната общност" за президент и вице
ПЪЛЕН ЦИРК! Радостин Василев с огромен гаф, сбърка на коя партия е лидер: Любовта ми към "Има такъв народ" е непреходна, Тошко ме гледа влюбено (ВИДЕО)
ИЗВЪНРЕДНО В ПИК! Поредна община се присъедини към стратегията на Пеевски за регионите
НА ФИНАЛНАТА ПРАВА: Финансовите министри на ЕС дадоха зелена светлина на България за еврозоната
Ще прерасне ли в Трета световна война конфликтът между Иран и Израел
КУЛТОВО ПРЕДЛОЖЕНИЕ! Ето го готовия тандем на "демократичната общност" за президент и вице
ПЪЛЕН ЦИРК! Радостин Василев с огромен гаф, сбърка на коя партия е лидер: Любовта ми към "Има такъв народ" е непреходна, Тошко ме гледа влюбено (ВИДЕО)
ИЗВЪНРЕДНО В ПИК! Поредна община се присъедини към стратегията на Пеевски за регионите
Няма да има рязко поскъпване на горивата като миналата година, обяснява Явор Алексиев
„В последните месеци има колебания в цената на бензина у нас с тенденция за повишаване, но това е обусловено от повишаването на цената на петрола“. Това заяви икономистът от Института за пазарна икономика (ИПИ) Явор Алексиев, цитиран от Радио „Фокус“. От думите на експерта става ясно, че причините за скока в цените на горивата зависят от международната ситуация и няма как да ги контролираме у нас. „Трябва да се отчете развитието на всички фактори, които оказват влияние върху цената на суровината, като например предстоящите преговори около иранската ядрена програма“, обясни Явор Алексиев. Според Алексиев няма да има „драстично поскъпване на горивата като през миналата година“. „Няма фактори, които да подведат към рязък скок, като например икономическа активност или повишено търсене“, обясни още икономистът. По думите на икономиста, единственото, което може да предизвика подобен скок са непредвидимите обстоятелства в международната политика. Сред тях е затваряне на Суецкия канал поради размириците в Египет или ескалация на геополитическото напрежение. Що касае вътрешните фактори, то няма как да не се съобразяваме с Брюксел, който не позволява намаляване или задържане на цените, за сметка на по-ниско качество на горивата. „България като страна-членка на Европейския съюз трябва да спазва акцизната и екологичната политика по отношение на бензина”, поясни още Явор Алексиев.препоръчано