ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Нови рестрикции спрямо автомобилните превозвачи са въвели от Нова година в Германия. За това се оплака Красимир Лалов, зам.-председател на Националното сдружение на българските превозвачи (НСБП). С новия Закон за минималната заплата (Mindestlohngesetz) Германия задължава своите и чуждестранните превозвачи да плащат на шофьорите минимум 8,5 евро на час за времето, през което са били зад волана в Германия, обясни Лалов, пише "Стандарт".
Така от 1 януари не се допуска влизането в Германия на шофьор на камион или автобус, без за него предварително да е било изпратено уведомление до офиса на митницата Кьолн-запад на немски език, обясни Лалов. Допълнителни разяснения били изпратени от централата на Международния съюз за автомобилен транспорт (IRU) в Женева до Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътищата (AEBTRI). От IRU посочват, че властите в Германия няма да извършват проверки на пътя дали превозвачът плаща минималната почасова ставка от 8,5 евро, но ще могат да изискват информация за това от българска страна. Глобата за неподадено уведомление е 30 хил. евро за всеки водач.
Изискването за минимално почасово заплащане ще доведе до скок на навлата, прогнозират превозвачи. Много български автофирми извършват каботажни превози в Германия. При спазването на лимита от 90 часа зад волана за 2 седмици заплатата на водач по новия закон трябва да е над 1500 евро на месец.


