ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
В рамките на една година в КЗП се подават между 15 и 20 хиляди жалби, като повечето от тях са свързани с техника и домакински електроуреди. Според статистиката около 70 на 100 от случаите се решават в полза на потребителите.
"Когато клиентите имат съмнения, че закупената от тях стока е дефектна, те трябва да предявят рекламация пред търговеца, като изиска тази рекламация да бъде вписана в регистър на предявените рекламации, като в този регистър трябва да се отбележи датата, на която се предявява рекламацията и какви са претенциите на потребителя. От този момент започва да тече едномесечен срок, в който търговецът трябва да се произнесе дали приема рекламацията за основателна или не. Ако клиентът не успее да постигне споразумение с търговеца, той може да депозира жалба в КЗП, като комисията ще съдейства да бъде решена рекламацията", каза за БНР Габриела Руменова – експерт в Комисията за защита на потребителите.
Тя поясни и последните поправки в закона:
"Когато потребителят е предявил три пъти рекламация, в рамките на две години, има право да си поиска обратно парите. Това се въведе, може би, най-вече заради проблемите с мобилните апарати. Потребителите могат да предявят рекламация във всеки един обект, в случай че той е верига."