Контра офанзива от Турция: Ердоган тайно договаря втори завод от VW-Ford! Ще застане ли Брюксел зад Борисов или някой подвежда премиера...

Икономика

Контра офанзива от Турция: Ердоган тайно договаря втори завод от VW-Ford! Ще застане ли Брюксел зад Борисов или някой подвежда премиера...

179598
на 18.07.2019
Контра офанзива от Турция: Ердоган тайно договаря втори завод от VW-Ford! Ще застане ли Брюксел зад Борисов или някой подвежда премиера...

Атрактивни Джакпоти и Нови Игри от efbet (18+)

Бойко Борисов обяви, че София ще е домакин на Срещата на върха в ЕС. Престижно, безспорно. Отново ще работим за интеграцията на Западните Балкани. Която е с реален хоризонт 2040 - 2050. Защото България започна своята интеграция малко след промените и я завърши над 20 години по-късно.

препоръчано

А през 2050 г. България ще е 5 милиона души с 1 милион цигани и всяко трето дете циганче. Според ООН.

Истината е, че престижните срещи носят слава на България, която трябва да бъде монетизирана. Без това българският народ беспорно ще се чувства по-горд, но не и по-богат. А бедният народ, интегриран в голям съюз, е обречен на изчезване. Или както каза списание Economist миналата година – България застаря преди да забогатее.

А как се забогатява? Турция в момента ни прави показно. Което отново ПИК ще разкрием първи.

Ексклузивно пред медията ни консултанти зад Океана разкриха, че турският президент Ердоган е на път да осъществи хет-трик и да спечели не само гигантският мулти-бранд завод на Фолксваген, но втори завод за лекотоварни автомобили под партньорство на Фолксваген с Форд и да сключи стратегически съюз с двата гиганта за програма за електромобилност за целия Близък Изток!

Според нашите източници, последните две сделки са в далеч по-напреднал стадий от конкурса за големия завод, в който България все още запазва своите шансове. Консултантите недоумяват защо България не се е включила и в другите две надпревари, като по тяхна информация политическият интерес от наша страна е бил кръгла нула!

„Повтаря се казусът с друг немски автомобилостроител отпреди година – България регистрира гигантски инвестиционен процес в региона и не си прави труда да подаде дори неангажиращо писмо за интерес, къде спят вицепремиерите и министрите на тази държава и информиран ли е изобщо премиерът?“, коментират експертите пред ПИК.

Абсурдът е, че вестник Ханделбслат на 23 юни тази година директно обявява задаващата се мега сделка по общо производство на лекотоварните автомобили на Фолксваген и Форд в Турция. Става въпрос за производствената база на Форд в партньорство с турски индустриален гигант в близост до Истанбул. Там се произвежда известният Ford Transit за европейския пазар.

Общият брой произведени автомобили е около 450 000 годишно, а в индустриалната зона са заети 11 000 служители. Volkswagen вече са проявили интерес към използване на обща платформа при разширение на турския завод, измествайки своите мощности от Хановер към Истанбул. Според анализа на ПИК първите стъпки ще са скромни и вероятно ще бъдат назначени не повече от 1000 нови служители, но дългосрочният план на гигантите е в базата до Истанбул годишното производство да нарастне до поне 700 000 автомобила годишно. Президентът Ердоган лично е ангажиран с трансформациите и е наредил на своя екип да окаже пълно съдействие с пакет стимули за новите инвестиции.

Отлично работещото турско икономическо разузнаване пък още преди две години разконспирирало плановете на Volkswagen за мащабна електрическа офанзива, която немският концерн официално обяви едва преди няколко седмици. Турските служби изглежда са успели да убедят президента Ердоган да нанесе изпреварващ удар, позиционирайки Турция като първата регионална сила със стратегически план за електромобилност. Властите стимулират водещите турски автомобилопроизводители да създадат национален автомобилен холдинг с цел да се създаде евтин и изцяло турски електромобил.

Холдингът се оглавява от дългогодишният мениджър на Бош Алпер Канка. Според негово интервю пред немското списание „Мениджър“, електромобилът ще бъде градски SUV и се очаква да покрие предимно вътрешните нужди на турския пазар. Турските автомобилни босове отдавна критикуват данъчното облагане на автомобилите като луксозни стоки в южната ни съседка и по този повод царяло невиждано оживление и амбиция да се реализира голям пробив на местния пазар!

Пред ПИК източници от Германия коментираха, че ходът на Ердоган обаче е далеч по-дългосрочен от това да покрива нуждите на турското население от електромобили ново поколение. Според тях, стратегията за електромобилност цели да създаде с държавни стимули нови производствени мощности за електромобили, мрежа от зарядни станции и развито ноу-хау за управлението им, които Ердоган да предложи като пакет на някои от водещите автомобилни концерни. Макар ауто гигантите да базират производствата на най-новите и модерните си автомобили в своите собствени държави (например, до 2-3 години Volkswagen ще произвежда само електрически коли в Волфсбург), турският президент се надява офертата му да бъде прекалено съблазнителна, за да бъде отказана. Така Турция може да се превърне в първата разиваща се държава с мащабно производство на електроавтомобили и регионален играч в управлението на умни зарядни мрежи!

Изглежда Президентът Ердоган е изградил мощно оръжие в лицето на турските икономически служби, икономически ведомства и местният бизнес, но въпросът пред нас е един: „Къде е България?“

Истината е неприятна и изглежда за пореден път сме на път да проспим цяла инвестиционна революция в хоризонта. По информация на ПИК премиерът Борисов не е получил подробна информация за тези процеси и до ден-днешен нито той, нито неговите вицепремиери са провели срещи с високопоставени директори на Фолксваген.

Отново по информация на ПИК от най-висшите среди на ГЕРБ, Борисов е получил няколко пъти неточна информация за естеството, участниците и резултатите от провежданите срещи в България и е реагирал гневно след като е брифиран за пълната картина по преговорите с немския концерн.

Анализът на ПИК дори предполага, че убедеността на българската администрация през последните месеци, че сме спечелили със сигурност големият мултибранд завод на Фолксваген, е възможно да е резултат от „посадени“ слухове на чуждестранни служби, „успали“ фатално неопитните български ръководители и вицепремиери!

Както ПИК вече научи от партньори на немския концерн в Германия, част от надзорния съвет е бил крайно учуден от неподготвеността и пасивността на България през последните месеци и това е било умело експлоатирано от катарските акционери, за да се започнат преговори с Турция, докато България продължава да е в режим „изчакване“! „Никой в Германия не може да разбере какво чакат българите вместо да подобрят с малко въображение офертата си и да се възползват от геополитическите си предимства покрай сипещите се европейски и американски санкции върху Турция“ – коментират нашите източници пред медията ни.

Вчера Бойко Борисов най-накрая се ангажира лично с трансформацията на българската икономика чрез привличане на големите световни автомобилни гиганти. След срещата с премиера бившият президент Плевнелиев обяви и първи стъпки към създаване на Стратегия за електромобилност – по-добре късно, отколкото никога!

Но ще ни стигне ли личната ангажираност на Борисов и Плевнелиев, за да си върнем водещите позиции в преговорите с Volkswagen?

И защо Брюксел и Берлин наблюдават безучастно как държава извън Европейския съюз изсмуква най-елитните европейски индустриални инвеститори с държавни помощи и субсидии?

Вместо европейските лидери и чиновници да си правят поредната разходка до София и да ни предлагат визии и стратегии за след половин век, Борисов трябва да удари по масата и да ги обедини зад истинското предизвикателство пред съюза днес и сега – неговата деиндустриализация и загуба на конкурентноспособност!

Следвайте ПИК в Телеграм и Туитър

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 18 март - Близнаците могат да изгубят част от спестяванията си, емоцията е водеща за Скорпионите САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 18 март - Близнаците могат да изгубят част от спестяванията си, емоцията е водеща за Скорпионите
ПИК TV x
САМО В ПИК TV! Социологът Мира Радева: Бойко Борисов е с най-голям политически опит, разбирам защо не е обичан, но алтернативата е едни вдетинени 40-годишни мъже (ВИДЕО) САМО В ПИК TV! Социологът Мира Радева: Бойко Борисов е с най-голям политически опит, разбирам защо не е обичан, но алтернативата е едни вдетинени 40-годишни мъже (ВИДЕО)
ново
Днес: 5
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК