ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
В България все повече потребителската защита добива своето място като обществен фактор и от там гражданското общество може да усети положителните ефекти от тези процеси. Това заяви председателят на КЗП Димитър Маргаритов, след като Комисията за защита на потребителите и Федерацията на потребителите в България подписаха меморандум за сътрудничество, предаде репортер на БГНЕС.
Емил Георгиев - секретар в ФПБ, коментира, че федерацията защитава интересите на потребителите над 26 г., а с КЗП ги свързва единомислие. След подписването на меморандума двете потребителски организации ще могат да обменят информация включително и в действията, свързани с монополисти като Топлофикация - София, Софийска вода, мобилните оператори, енергийните дружества и други. Двете организации ще обменят информация също и за опасни стоки, които открият на пазара. С меморандума се създава и възможност за съвместни проверки, а освен това може да се настоява и за промяна в нормативната уредба.
Маргаритов заяви, че в КЗП има всеки ден по над 20 души като в 90% от случаите оплакванията са били срещу “Топлофикация” - София. Друга голяма част заемат оплакванията от мобилните оператори, Софийска вода и банките. От федерацията посочиха, че работят в колаборация с ЧЕЗ и заедно свалят отчета за потребената електроенергия. Заради големите кражби ще искат промяна в Законова за енергетиката.
От КЗП посочиха, че повечето оплаквания са от качеството на туристическите продукти - например, разминаване между рекламирана услуга и реално предоставената. Маргаритов се обърна към търговците и ги призова да бъдат по-коректни, защото само така ще се развиваме икономически напред.