Проучване! Принцесите от рисуваните филмчета спъват успехите на момичетата в точните науки
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Увлечението по анимационните филми за принцеси на Уолт Дисни формира у момичетата редица стереотипи, които са причина да не им се удава математиката, сочи изследване в сп. „Чайлд дивелъпмънт”. Учени от американския Университет Бригам Йънг са стигнали до извода, че мултипликационните филми може да тласнат момичетата към стереотипни форми на поведение и пречат на успехите им в науката и бизнеса. Изследователите са наблюдавали 100 момиченца и момченца от горните групи в детска градина, част от които редовно гледали филмчета с принцеси от киностудията на Дисни.
По време на мониторинга учените давали на децата различни задачи, например да разделят играчките на момичешки и момчешки. Експериментът показал, че почти всички деца гледали анимационните филми на Дисни – всички момиченца и 85% от момченцата. Но анимацията влияела съвсем различно на поведението им – месец след като започнали да гледат анимация, над половината от момичетата вече играели само с кукли принцеси, но едва 4% от момченцата били привлечени от такива играчки. Постоянното увлечение по такива играчки и анимационни филми, според учените, след година довежда до ускорено създаване на стереотипи за женско поведение у момиченцата. Те започват да вярват, че между тях и момченцата има непреодолими различия в поведението, възпитанието и възможностите.
Едно от най-вредните последствия от общуването с екранните принцеси е това, че момиченцата престават да се интересуват от точни и естествени науки, защото за тях те не са женски. Психолозите са на мнение, че това се отразява на професионалното развитие и кариерата на такива момичета.


