Скандал! Сто човека хванати да крадат гориво в „БДЖ Товарни превози“ за две години! Нито един не е уволнен, а прокуратурата бездейства!
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Преразходът на гориво в „БДЖ Товарни превози“ за 2013 г. е около 500 хил. литра на стойност 1 милион лева. За 2014 г. преразходът е 650 хил. литра на стойност 1,174 млн. лева. Това обяви изпълнителният директор на дружеството Любомир Илиев на пресконференция днес. Илиев е назначен на поста през ноември м.г.
Според него, става въпрос за кражби, тъй като средният разход се е покачвал с по литър през двете години, което е необосновано. В схемата участвали хора от всички нива – от машиниста дори до изпълнителния директор на холдинг БДЖ. Илиев дори обяви имената на бившите началници в БДЖ - Християн Кръстев и Чавдар Трендафилов.
Председателят на управителния съвет на холдинга Велик Занчев обаче уточни на пресконференцията, че няма доказателства, че шефовете са участвали в кражбите. Те просто са страна при сключването на договорите за закупуване на горива от „Лукойл“, обясни той.
През 2013 г. са били наказани 65 човека от „БДЖ Товарни превози“ за кражби, през 2014 г. - 35. Нито един обаче не е бил уволнен, заяви Любомир Илиев. Стоте, хванати в престъпление, получили само дребни служебни наказания.
След въпрос на ПИК – защо прокуратурата не е задействана, след като има кражби, Илиев каза, че текат вътрешни разследвания. Едва след това можела да бъде сезирана прокуратурата.
До момента обаче от държавното обвинение не са се самосезирали.
Любомир Илиев каза, че през последните две години много от джипиесите и камерите, които контролират товаренето и разтоварването на горива, са били изключени и вече не работят.
В „БДЖ Товарни превози“ създават ново звено за превенция на риска, което ще се състои от няколко екипа от по 3-4 човека. Започва поетапно възстановяване на спрените технически апаратури за контрол, обясни още Любомир Илиев.
Той добави, че другата кражба е чрез надписването на извънреден труд.
През 2014 г. извънредният труд бил на стойност 1,1 млн. лева. Много често обаче се злоупотребявало и в пътните и маневрените листи вместо 2 часа се пишели по 4 часа работа извън нормата.