Експертно мнение: Отразява ли реалността рекламата, представяща България като „умно място с умни хора“ (ВИДЕО)
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Нова реклама показва България като най-доброто място за бизнес и инвестиции. Озаглавена е Move to Move You („Премести се, за да се развиваш“). Само за няколко часа клипът се превърна в хит в социалните мрежи, но същевременно получи и критики, че не отразява реалността.
Отразява ли обективно реалността тази реклама коментираха пред БТВ експерта по комуникации Любомир Аламанов и бизнесменът Кирил Петков.
Слоганът на рекламата на български е "умно място с умни хора". Клипът е бил показан още миналата година на бизнес събитие. Видеото е част от серия аудиовизуални продукти, имащи за цел да промотират страната като добро място за инвестиции. Бюджетът за тези дейности е 667 хил. лв. Поръчката е на Агенцията за инвестиции в България.
„Всички кадри са реални – реални производства, които сме привлекли като инвеститори, сертифицирали сме ги, подпомогнали сме ги и те сега имат възможността да представят своята успешна история от България“, коментира изпълнителният директор на агенцията Стамен Янев.
Според експерта по комуникации Любомир Аламанов разговорът за клипа се е разводнил.
„В комуникацията има различни нива на възприятия и послания. Този клип като инструмент е перфектно направен – много добра визия, монтаж, всичко е перфектно направено – анализира пред БТВ Аламанов. - Като послание и разпространение – той е рекламен клип – представя положителни страни, както прави всяка реклама“.
Той уточни, че следващото ниво са стратегическите комуникации и връзките с инвеститорите, а клипът е една малка част от набор инструменти.
„Ако не се използват всички тези инструменти, клипът няма да има особено голям успех. Ако не се използва последното ниво, което е политическата воля – добър бизнес климат, добра съдебна система и т.н, този клепи остава като самостоятелна птичка, пусната на вятъра“, добави той.
Бизнесменът Кирил Петков също одобрява рекламния клип.
Лично на мен ми хареса, защото не се опита да разкаже нашите обикновени истории за България – мястото с розите и хубавата природа – коментира Петков. - Той беше адресиран към един бизнес лидер как трябва да вземе решение за локация – има ли добър човешки капитал, локацията стратегическа ли, кои са успешните примери в индустрията“.
Петров е изпратил видеото на свой инвеститор в САЩ и той го е харесал като комуникационен инструмент за представяне на България.


